مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: حق فنی در ازای خدمتی است که توسط داروساز به مراجعه کنندگان ارائه می شود.

محمد پیکانپور، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: درباره موضوع سبد فروشی دارو بارها ابلاغ شده است و سازمان با حساسیت خاصی مسئله سبد فروشی را دنبال می کند. این موضوع تخلف محسوب می شود.

به گفته وی جلسات متعدد با شرکت های پخش برگزار و تذکرات لازم در خصوص سبد فروشی داده شده اند؛ زیرا این موضوع، خط قرمز سازمان غذا و دارو است.

او گفت: همکاران در صورت مشاهده چنین مسئله ای سریعا این تخلف را به سازمان غذا و دارو گزارش کنند.

پیکانپور ادامه داد: در حال حاضر سه شرکت پخش به دلیل سبد فروشی در ماه گذشته مجوز فعالیتشان باطل شده است. مواردی در موضوع دریافت حق فنی توسط سازمان غذا و دارو در حال پیگیری هستند.

او بیان کرد: حق فنی در ازای خدمتی است که توسط داروساز به مراجعه کنندگان به داروخانه ها ارائه می شود و بسترهای لازم دریافت حق فنی بر اساس یک دستورالعمل در حال آماده شدن است.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اضافه کرد: اگرچه بر این موضوع اذعان داریم که مطالبات شرکت‌های پخش در بخش بستری معوق شده اند و باید به سرعت تسویه شوند؛ اما در صورت وصول مستندات، هیچ اغماضی درباره سبدفروشی نخواهد شد.

او گفت: تعداد قابل توجهی از دفاتر مرکزی شرکت‌ها نیز انصافا در اصلاح روندهای مورد اعتراض در استان‌ها تلاش وافری کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر ظریف
۱۳:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام
پخش ها مجبورن ، خودشونم با همین شرایط دارو از تامین کننده میخرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
در تاریخ 1401/12/10 داروخانه دکتر علیرضا احمدی واقع در فلکه صادقیه برای دو قلم دارو یکی قطره بینی و ذومی شربت تئوفیلین جی مبلغ 7000 هفت هزار تومان بابت حق فنی برداشت کرد و کسی هم جوابگو نبود .
Iran (Islamic Republic of)
تکنسین داروخانه
۰۹:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
بیشتر از 5 سال است که این مشکل وجود دارد و مختص سه شرکت نیست.
بر فرض اگر بخواهید یک داروی نسبتا کمیاب بگیرید مجبور هستید به تعداد زیاد داروها و لوازم آرایشی بگیرید که فروش چندانی ندارند .الان در این شرایط برای گرفتن اسپری های تنفسی مجبور هستیم که ضد آفتاب 1.300 و یا مولتی ویتامین هم بخریم وگرنه اعلام میکنند که موجودی تمام شده است.
آخرین اخبار