افزایش سهمیه کرمانشاه برای اعزام به حج تمتع سال آینده

مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه گفت : سهمیه کرمانشاه برای اعزام به حج تمتع سال آینده به هفت کاروان افزایش یافت.

سعید کریمی خو مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه گفت : از روز چهارشنبه دهم اسفندماه ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ آغاز شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده افراد متقاضی در پنج دسته اولویت‌بندی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه زائرانی که سال ۱۳۹۹ ثبت نام و هزینه اعزام را پرداخت کردند، اما به دلیل وجود شرایط کرونایی اعزام نشدند در اولویت اعزام قرار دارند، افزود: این افراد می‌توانند برای ثبت نام مجدد اقدام و در صورت عدم مراجعه این افراد ظرفیت خالی مانده از اولویت‌های بعدی تکمیل خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع تا پایان سال ۱۳۸۵ از تاریخ ۱۲ اسفند به عنوان اولویت‌های دوم و سپس در اولویت سوم دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع تا ۳۱ فروردین سال ۱۳۸۶ نیز می‌توانند از ۱۴ اسفند اقدام کنند.

کریمی خود با تاکید بر اینکه تمامی ثبت‌نام‌ها از ساعت ۱۰ صبح آغاز و تا زمان تکمیل ظرفیت کاروان‌ها ادامه خواهد داشت، ادامه داد: دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ به عنوان اولویت‌های چهارم اعزام از ۱۶ اسفند و دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا اول خرداد ۱۳۸۶ از ۱۸ اسفند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: نام نویسی افراد متقاضی از اولویت سوم تا پنجم به صورت عمومی نیست و تنها در صورتی که ظرفیت خالی در کاروان‌ها اعلام شود می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند و تمامی افراد متقاضی در تمامی اولویت‌های باید قبل از نام نویسی با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir برای دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه به هرینه‌های اعزام به حج تمتع اشاره و یادآور شد: مجموع هزینه‌های این سفر برای هر زائر حدود ۱۳۰ میلیون تومان به صورت علی الحساب در نظر گرفته شده که هنگام ثبت نام باید آن را واریز شود و هزینه دریافت کد رهگیری، ویرایش، تکمیل اطلاعات در سامانه حج تمتع حدود ۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

کریمی خو با اشاره به اینکه سال‌های گذشته تعداد کاروان‌های اعزامی کرمانشاه حدود ۶ عدد بوده، گفت: هر ساله با توجه به اسناد و بررسی افرادی که هزینه سفر را واریز کره‌اند برای هر استان سهمیه‌هایی در نظر گرفته خواهد شد که مقرر شد که ۶ کاروان به استان کرمانشاه تعلق گیرد.

وی ادامه داد: اما با رایزنی‌های انجام شده در روز گذشته موفق به دریافت و اضافه کردن یک کاروان دیگر شدیم و هم اکنون سهمیه استان کرمانشاه برای اعزام زائران به حج تمتع در سال ۱۴۰۲ به هفت عدد رسید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.