وزیر جهاد کشاورزی:

نخل‌های جدید جایگزین نخلیات فرسوده می‌شوند

ساداتی‌نژاد از پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران احداث گلخانه و صنایع فرآوری کشاورزی خبر داد و گفت: نخل‌های جدید جایگزین نخلیات فرسوده می‌شوند.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی  با حضور در فاریاب دشتستان از نزدیک در جریان مشکلات کشاورزان این منطقه قرار گرفت.

وی در نشست با کشاورزان منطقه فاریاب دشتستان به اشاره به صدور سند ثبتی برای اراضی کشاورزی افزود: صدور سند ثبتی برای اراضی کشاورزی آغاز شده و تا پایان دولت سیزدهم همه اراضی کشاورزی دارای سند می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی گفت: تامین نهاده‌های نخل مورد توجه قرار دارد و در این راستا نخل‌های جدید جایگزین نخیلات فرسوده می‌شود تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

ساداتی‌نژاد حمایت از طرح‌های آبخیزداری و حمایت از این حوزه را یکی دیگر از اولویت‌ها دانست و اضافه کرد: برای حمایت از فعالان اقتصادی تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران احداث گلخانه و صنایع فرآوری کشاورزی پرداخت می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه طرح‌های مختلف در راستای مطالبات فعالان در استان اجرایی شده است گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان عملیات اجرایی ۶۲۴ واحد مسکونی ویژه کارکنان جهاد کشاورزی آغاز شد.

نوذر منفرد اضافه کرد: از این تعداد ۴۰۰ واحد مسکونی مربوط به کارکنان منابع طبیعی، اداره کل شیلات و سازمان جهاد کشاورزی استان در ۱۰ شهرستان جانمایی شده است و در مدت ۲۳ ماه ساخته خواهد شد.

وی پیش بینی اولیه ساخت این واحد‌های مسکونی را ۸۰۰ میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد هزینه ساخت این واحد‌های مسکونی از طریق اعتبارات بانکی و مابقی آورده کارکنان خواهد بود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نخستین شهر مولد کشاورزی کشور گفت: در این طرح ۴ هزار مسکن مولد، ۸ هزار فرصت اشتغال‌زایی ایجاد و سالانه ۶۰ هزار تومان میگو پرورشی تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.