تولید سالانه بیش از ۹۳۳ تن عسل در کازرون/ امسال بیش از ۲۲ هزار تن فرآورده عسل تولید شده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه سالانه بیش از ۹۳۳ تن عسل در این شهرستان تولید می شود، گفت: امسال بیش از ۲۲ هزار تن فرآورده عسل در شهرستان تولید شده است.

حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به تولید بیش از ۹۳۳ تن عسل در این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۳۹۱ نفر زنبوردار در این شهرستان فعالیت می‌کنند که ۸۲ هزار و ۸۸۲ کلنی زنبور عسل دارند.

او بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و مراتع مناسب و گیاهان زراعی فراوان، امکان افزایش تعداد کندو‌ها و تولید بیشتر فرآورده‌های زنبور عسل وجود دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق سرشماری سال ۱۴۰۱، ۵۲ کیلوگرم ژل رویال و ۵ هزار و ۲۰ کیلوگرم گرده، ۱۷ هزار و ۴۷۴ کیلوگرم موم و ۱۴۶ کیلوگرم بره موم تولید شده است.

رشیدی گفت: مشارکت بیشتر و عملکرد قوی‌تر از جانب اتحادیه‌ها و تعاونی‌های زنبورداری موجب افزایش ضریب نفوذ و قدرت زنبورداران می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه صنعت زنبورداری جزو یکی از صنایعی است که اشتغال پایدار و سودآوری فراوانی را به دنبال دارد، افزود: به این صنعت باید بیش از گذشته توجه کرد، چرا که ارتقا و توسعه صنایع این چنینی نقش بسزایی در کاهش وابستگی‌ها دارد.

برچسب ها: تولید عسل ، زنبور عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار