تغییر روش باغداری در بیش از هفت درصد باغ‌های شهر ناغان

نماینده شهرستان کیار در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: روش باغداری و آبیاری سنتی در بیش از هفت درصد مساحت باغ‌های کهن شهر ناغان تغییر کرده است.

بهمن میری اظهار داشت: آموزش شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها موضوعی مهم است و اگر قرار باشد به دلیل کم بودن تعداد اعضای این شورا در شهر‌ها نسبت به اعضای روستاها، اعضای شورا‌های شهر‌ها آموزش‌های بیشتری دریافت کنند، عادلانه نیست.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: مقرر شد شش دوره آموزشی در نخستین سال فعالیت شورا‌های دوره ششم برگزار شود و دو دوره مدیریت سبز و مقابله با بحران نیز برگزار شود.

میری اضافه کرد: دفتر امور شهری و روستایی استانداری نیز چنانچه دوره‌ای را مد نظر داشت که شورا‌های اسلامی به آموزش آن نیاز دارند، باید به شورای اسلامی استان اعلام کند تا هماهنگی‌های لازم برای برگزاری آن انجام شود.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه روش باغداری و آبیاری سنتی در بیش از هفت درصد مساحت باغ‌های کهن شهر ناغان این استان تغییر کرده است و تأمین اعتبار برای ترمیم کانال سنتی بیش از ۵۰ هکتار زمین فاریاب بزرگ این شهر کهن نیز انجام شده است، گفت: جمعیت بعضی از روستا‌های شهرستان کیار قابل توجه است، لذا به‌منظور بهره‌مندی جوانان و ایجاد شادابی و نشاط در روستا‌ها درخواست احداث سالن ورزشی در روستا‌های با جمعیت بالا در شهرستان کیار باید از اولویت‌ها باشد تا از مهاجرت اهالی روستا جلوگیری شود.

میری از تجهیز خانه‌های ورزش در سراسر استان به‌ویژه در شهرستان کیار خبر داد و تصریح کرد: اختصاص امکانات ورزشی به مدارس و توجه به ورزش نوجوانان از ضروریات است.

وی اظهار داشت: در جاده خراجی به دزک که به دستگرد امامزاده و بخش فرخ‌شهر ختم می‌شود، اداره راهداری این استان هیچ‌گونه خدماتی ارائه نمی‌دهد و حتی در فصل سرما، شن‌ریزی و نمک‌پاشی ساده در جاده انجام نمی‌شود.

میری با اشاره به اهمیت خط‌کشی راه‌های روستایی شهرستان کیار با بیان اینکه مشکلات روستا‌های استان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، افزود: خط‌کشی راه‌های روستایی از جمله مطالبات مردم شهرستان کیار است.

میری ادامه داد: شورا‌های اسلامی نباید سلیقه‌ای عمل کنند، بلکه باید به رشد شهر کمک کنند و زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار فراهم شود، همچنین از ساخت‌وساز‌های بدون اساس جلوگیری شود و گذر فرهنگی در شهر شکل گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار