تعدادی از دانش‌آموزان دو مدرسه دخترانه در سمیرم و کاشان استان اصفهان با علائمی از مسمومیت مواجه شدند.

 کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ظهر امروز (سیزدهم اسفند) در هنرستان دخترانه کتابچی کاشان ۴۷ نفر از دانش آموزان به دلیل استنشاق گاز، دچار تنگی نفس و با حضور به موقع امدادگران اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی و نقوی کاشان منتقل شدند.

او افزود: برخی از این افراد با مشکلات تنفسی و تنگی نفس مواجه شده بودند که تحت نظارت کادر درمان قرار گرفتند و تعدادی نیز پس از بهبودی ترخیص شدند.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان درباره مسمومیت دانش‌آموزان در سمیرم و کاشان توضیحاتی ارائه کرد.

جلال سلمانی مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان اظهار کرد: صبح امروز در مدرسه بانو امین شهر حنای سمیرم، ۹ نفر از دانش‌آموزان با ابراز علائمی از قبیل سردرد و حالت تهوع از مسئولان مدرسه درخواست بررسی و معاینه را داشتند که با همکاری مرکز بهداشت و اورژانس معاینه و به مرکز بهداشت شهر حنا منتقل شدند.

او افزود: پس از بررسی و معاینات، ۳ نفر از دانش‌آموزان با حال مساعد ترخیص و ۶ نفر دیگر نیز برای درمان تکمیلی به بیمارستان سمیرم منتقل شدند.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان اضافه کرد: در هنرستان کتابچی شهر کاشان نیز پس از ورود دود ناشی از آتش در مجاورت مدرسه به داخل یکی از کلاس‌های درس، تعدادی از دانش‌آموزان برای اطمینان از این موضوع که دچار مشکل خاصی نشده باشند، برای بررسی‌های بیشتر با آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و تحت معاینات پزشکی قرار گرفتند.

سلمانی تأکید کرد: والدین و دانش‌آموزان از توجه به اخبار کذب و شایعات که با هدف ایجاد دلهره، نگرانی و سلب اعتماد از محیط آموزشی در حال انتشار است پرهیز و آرامش خود را حفظ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.