استاندار سمنان:

تمرکز برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر بر کاهش تقاضا باشد

هاشمی گفت: رویکرد تمام برنامه‌های بخش مبارزه با مواد مخدر بر کاهش تقاضا متمرکز باشد تا جامعه تا جای ممکن سالم‌سازی شود.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت: طرح «یاریگران زندگی در روستاها» با محوریت دهیاری‌ها در راستای کاهش تقاضا در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان اجرایی شد که نیاز است امور در این بخش با جدیت دنبال شود.

وی تاکید کرد: طرح «یاریگران زندگی» با حضور سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری در راستای کاهش تقاضا در استان همزمان با چند استان دیگر کشور آغاز شد.

استاندار سمنان با اشاره به نقش بخشهای مختلف در تحقق اهداف طرح «یاریگران زندگی» ادامه داد: خانواده ها، موثرین، بسیج، شوراهای اسلامی و دهیاری روستاها با هماهنگی‌و همکاری ویژه، طرح «یاریگران زندگی در روستاها» را به ثمر برسانند.

وی تاکید کرد: در راستای رضایتمندی مردم در سطح شهر به ویژه در حاشیه شهرها، تدابیر لازم برای مدیریت امور در بحث کاهش تقاضا در حوزه مبارزه با مواد مخدر اتخاد شود.

وی حاشینه‌نشینی را عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: بی‌توجهی به روستاها، منجر به توسعه حاشیه‌نشینی در سطح شهرها شد که به طور طبیعی تبعات و آسیب های مختلفی را با خود به همراه خواهد داشت.

استاندار سمنان به اجرای موثر طرح ساماندهی معتادان متجاهر در این استان اشاره و اضافه کرد: اقدامات به منظور ساماندهی معتادان متجاهر با اهتمام ویژه در حال انجام است و باید به روزی برسیم‌ که در سطح استان شاهد معتاد متجاهر نباشیم.

بنا بر اعلام شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان، کشف سه‌هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر و دستگیری سه‌هزار و ۵۰۰ متهم در زمینه موادمخدر ، نتایج تلاش‌های انجام شده در استان در سال ۱۴۰۱ است.

۶۲۸ معتاد متجاهر از ابتدای آغاز طرح جمع‌آوری معتاد متجاهر در استان سمنان با راه‌اندازی مرکز موقت نگهداری معتادان، ساماندهی شدند.

طرح «یاریگران زندگی در روستا» با هدف خودمراقبتی و یاری‌رسانی دانش‌آموزان نسبت به یکدیگر برای پیشگیری از اعتیاد بین این گروه از جامعه برنامه‌ریزی شد تا بتوانند با همراهی و همفکری در برابر این بلای خانمان‌سوز و آسیب‌های اجتماعی ایمن بمانند. این طرح دوم اسفند امسال در روستای خیرآباد شهرستان سمنان کلید خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار