ادراه کل هواشناسی لرستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: سامانه بارشی جدید از عصر شنبه ۱۳ اسفندماه با هشدار سطح زرد در لرستان فعال و تا غروب جمعه ۱۹ اسفند پایان می یابد.

در این اطلاعیه آمده است: نوع مخاطره این سامانه، ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق، در نواحی مستعد رگبار تگرگ، در مناطقی از شمال و شرق رگبار پراکنده برف، در نواحی از جنوب شرق رگبار برف، در ارتفاعات و جاده های مواصلاتی مناطق جنوب شرقی احتمال کولاک برف، وزش باد شدید ، احتمال خیزش گرد و غبار در همه نقاط استان لرستان خواهد بود.
اثر مخاطره این سامانه با هشدار سطح زرد باعث لغزندگی سطح جاده ها و اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب ، سیلابی شدن مسیل ها، تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی، آسیب به سازه های موقت در اثر وزش باد، مه آلودگی گذرگاه ها به همراه کاهش میدان دید خواهد شد.
هواشناسی لرستان توصیه می کند هم استانی ها از سفر های غیر ضروری پرهیز کنند و در سفرهای برون شهری احتیاط کرده و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌ رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت های کشاورزی و حوضچه های پرورش ماهی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم است.

با فعالیت این سامانه طی امروز سرعت وزش باد در همه نقاط استان افزایش می یابد و به بازه نسبتا شدید تا شدید لحظه ای می رسد همراه با این شرایط احتمال آسیب به سازه های سبک شهری و روستایی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر وکیلی‌حسنوند
۲۳:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
لکستان را دوست دارم بیشتر از جانم