آمادگی شهرستان قصرشیرین برای میزبانی از مسافران نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قصرشیرین از آمادگی این شهر برای میزبانی از مسافران نوروزی خبرداد.

بهرنگ بابایی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قصرشیرین با بیان اینکه قصرشیرین این روز‌ها هوایی بسیار بهاری و مطبوع دارد، گفت: این شهرستان که از آن به عنوان مقصد گردشگری زمستانی کرمانشاه یاد می‌شود، از اواخر اسفند تا اواسط اردیبهشت بسیار خوش آب و هوا است.

وی ادامه داد: در کنار شرایط آب و هوایی مناسب و دلچسب در این فصل از سال، قصرشیرین جاذبه‌های گردشگری زیادی هم دارد که هرساله در ایام نوروز مسافران و گردشگران بسیاری از آن‌ها بازدید می‌کنند.

رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین به برخی از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهرستان اشاره‌ای کرد و گفت: مجموعه آثار ساسانی شامل سه اثر تاریخی عمارت خسرو، کانال آبرسانی و چارقاپی و کاروانسرای شاه عباسی از مهمترین جاذبه‌های تاریخی این شهرستان است.

وی افزود: نخلستان‌های سربه فلک کشیده، پهنه رودخانه الوند و منطقه نمونه گردشگری چم امام حسن با چشمه آب گرم و خواص درمانی آن از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان است.

رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین به ظرفیت‌های زیرساختی این شهرستان برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی هم اشاره کرد و گفت: در این شهرستان ۱۲ واحد هتل وجود دارد که دو هتل آن فعال است، اما اقامتگاه بوم گردی نداریم.

وی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام نوروز امسال در قصرشیرین خبرداد و گفت: علاوه بر اقداماتی همچون پاکسازی و زیباسازی فضای شهری که هرساله انجام می‌گیرد، در نظر داریم امسال در ورودی شهر یک نمایشگاه صنایع دستی برپا کنیم که در حال برنامه ریزی هستیم تا این نمایشگاه به شکل کشوری باشد و حدود ۳۰ غرفه برای آن در نظر گرفته شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.