کارشناس هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی که از اواسط هفته جاری وارد استان قزوین می‌شود، هشدار به رنگ زرد صادر کرد.

 مهدی آخوندی کارشناس هواشناسی گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، طی امروز و فردا پدیده غالب جوی در سطح استان وزش باد‌های جنوبی و جنوب غربی خواهد بود و شدت وزش باد برای روز دوشنبه به حدی پیش بینی شده که احتمال خسارت به برخی تاسیسات وجود دارد.

وی ادامه داد: برای روز سه شنبه تا جمعه منطقه تحت تاثیر فعالیت یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد که پیامد آن افزایش ابر، بارش‌های رگباری، گاهی رعد و برق و وزش باد‌های لحظه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: با توجه به بارش‌های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها نیز وجود دارد و به همین جهت توصیه می‌شود تا شهروندان از هرگونه تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خودداری کنند و از صعود به ارتفاعات و فعالیت در فضای باز نیز اجتناب کنند.

به گفته وی، طی این مدت همچنین در برخی از مناطق مستعد استان احتمال ریزش تگرگ نیز وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: با توجه به وزش باد‌های جنوبی و همچنین بارش‌های رگباری برخی مناطق کوهستانی و برفگیر با احتمال ریزش بهمن روبرو خواهند شد.

آخوندی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته شهرستان بویین زهرا با ۴ درجه و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۵ تا ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار