دیدبان نظامی پاکستان:

پاکستان به مخفیگاه های طالبان پاکستانی در خاک افغانستان حمله می‌کند

به نقل از ایندیپندنت، دیدبان نظامی پاکستان معتقد است هرگونه رویارویی در مرز میان افغانستان و پاکستان، موجب تنش‌های بیشتر میان دو کشور می‌شود.

دیده‌بان نظامی پاکستان (PMM) اخیرا در گزارشی اعلام کرد که پاکستان از همکاری طالبان افغانستان در مبارزه با تحریک طالبان پاکستان درصدد حمله به مخفیگاه‌های طالبان پاکستانی در خاک افغانستان است. این سازمان معضل طالبان پاکستانی را نقطه شکست سیاسی پاکستان در افغانستان خوانده است.

به نقل از ایندیپندنت، دیدبان نظامی پاکستان معتقد است که هرگونه رویارویی در مرز میان افغانستان و پاکستان، به معنای تنش‌های بیشتر و بسته شدن مرز میان این دو کشور خواهد بود که برای افغانستان گران تمام می‌شود. از جانب دیگر، بهای این جنگ برای پاکستان نیز سنگین خواهد بود، زیرا آوارگی بیشتر، مهاجران بیشتر، خشونت و ستیزه‌جویی بیشتر در خاک پاکستان را درپی خواهد داشت.

کامران یوسف، خبرنگار ارشد امور خارجی روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبون، گزارش داد که پاکستان دیگر نمی‌خواهد با تروریست‌های تحریک طالبان پاکستان که شمارشان بین ۸ تا ۱۲ هزار نفر تخمین زده می‌شود، گفت‌وگو کند. گزینه دیگر این است که از طالبان افغانستان می‌خواهند تا طالبان پاکستانی را از خاک خود بیرون کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار