مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : "طرح "عیدانه" استاندارد، ویژه نظارت بر بازار نوروزی، از فردا (۱۵ اسفند) آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

مهدی حسین‌پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح سراسری سازمان ملی استاندارد برای ایام پایان سال و نظارت بر بازار نوروز از فردا (۱۵ اسفند) همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت، گفت: هدف از اجرای این طرح استانداردسازی بازار نوروزی و کنترل کمی و کیفی عرضه کالا‌ها و خدمات در آستانه سال نو است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اولویت این طرح با مراکز خدماتی و رفاهی از جمله پایانه‌های مسافربری برون شهری، فرودگاه، ایستگاه راه آهن، مراکز اقامتی بین راهی، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی، قالیشویی‌ها، مراکز عمده عرضه آجیل وخشکبار، مراکز عرضه مواد غذایی و ... است.

وی در باره اینکه در مکان‌هایی مانند ایستگاه راه آهن، پایانه‌ها و یا فرودگاه چه چیز‌هایی توسط استاندارد مورد نظارت قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بر اساس چک لیستی که از سوی سازمان ملی استاندارد در اختیار داریم موارد مختلفی از استاندارد بودن تجهیزات این مراکز تا مواردی مانند استاندارد سیستم تهویه، استاندارد نحوه ورود به وسایل حمل و نقل و ... ارزیابی خواهد شد. به علاوه برای انواع مواد غذایی نیز استاندارد‌های مختلفی از جمله وزن کالا، کیفیت آن و ... وجود دارد که در بازار نوروزی عرضه این محصولات رصد می‌شود.

حسین‌پوربا بیان اینکه این طرح نظارتی به صورت مستقل توسط اداره کل استاندارد انجام می‌شود، افزود: تمامی کارشناسان استاندارد که بالغ بر ۲۰ نفر هستند در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها در دو شیفت صبح و بعدازظهر و حتی در روز‌های تعطیل خواهد بود، تاکید کرد: نظارت استاندارد در شهرستان‌های استان نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به گستردگی بخش‌های مختلف و لزوم مشارکت مردم در زمینه استاندارد سازی کالا و خدمات، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات عدم استاندارد بودن کالا و خدمات را از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷ پیگیری و یا با شماره تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ به اداره کل استان اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه ارسال پروانه استاندارد روی محصول به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌تواند اصالت پروانه استاندارد را تایید کند، از مردم خواست در صورت مشاهده عدم انطباق پروانه استاندارد، موضوع را گزارش کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.