مرکز زلزله نگاری سوریه با اشاره به لرزه‌های اخیر از گسترش دامنه مناطق زلزله خیز در این کشور خبر داد.

به فاصله ۴۸ ساعت دو زلزله با شدت کمتر از ۴ ریشتر در حومه شهر دمشق در مرکز سوریه اتفاق افتاده است. به گفته مرکز زلزله نگاری سوریه، ساعت ۹:۲۵ به وقت محلی زلزله‌ای با شدت ۳.۸ ریشتر در ۵۶ کیلومتری شمال غرب تدمر و در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داد.

دو روز پیش هم زلزله‌ای به شدت ۳:۶ ریشتر در ۵۸ کیلومتری شهر تدمر اتفاق افتاد.

شهر تدمر به فاصله ۱۶۰ کیلومتری شرق شهر حمص و ۳۵۰ کیلومتری شمال شرق شهر دمشق در منطقه کویری مرکز سوریه قراردارد.
برپایه این گزارش، مرکز زلزله نگاری سوریه در این بیانیه خبرداد که در ۲۴ ساعت گذشته (تا ساعت ۸ صبح یکشنبه) ۴۴ زلزله ثبت کرده که تمام آن‌ها به شدتی کمتر از ۴ ریشتر بوده است.

در بیانیه مرکز زلزله نگاری سوریه، از مجموع زلزله‌های ۲۴ ساعت گذشته، مرکز ۴۰ زلزله در جنوب ترکیه بوده که در خاک سوریه به ویژه در شمال غرب این کشور محسوس بود.

اما نکته قابل توجه در این بیانیه، زلزله ۲ ریشتری در ۱۶ کیلومتری شمال غرب شهر دمشق است و این امر به منزله فعال شدن گسل "دریای المیت" است که اثرگذاری شامل کشور‌های اردن فلسطین و جنوب غرب سوریه یعنی شهر دمشق و کوه‌های شرق لبنان خواهد بود.

شایان گفتن است، پس از وقوع زلزله بزرگ ۷.۸ ریشتر در ۱۷ بهمن تا به امروز بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ زلزله در جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه اتفاق افتاد که در مجموع ۴ زلزله از آن‌ها به شدت بالاتر از ۶ ریشتر بود.

اما قبل از وقوع زلزله ۱۷ بهمن (از آغاز سال میلادی تا ۶ فوریه)، در مجموع ۳۴ زلزله رخ داد که بالاترین آن‌ها ۴.۷ ریشتر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار