اجرای طرح کاداستر در بیش از ۷ میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: در بیش از ۷ و نیم میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی طرح کاداستر اجرا شده است.

محسن فنودی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: از این میزان برای۶ اجرای طرح کاداستر در ۷ و نیم میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی میلیون هکتار سند تک برگ به نام دولت صادر شده است.

او ضمن ارائه عملکرد اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان افزود: تا پایان سال مالی (پایان تیر ۱۴۰۲)  طرح کاداستر استان برای اراضی ملی به اتمام می‌رسد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی به اهمیت اجرای طرحهای آبخیزداری پرداخت و ادامه داد: از ۱۱/۶ میلیون هکتار مساحت استان قریب به ۵/۷ میلیون هکتار مستعد اجرای پروژه‌های آبخیزداری است که تاکنون ۲/۵ میلیون هکتار آن مطالعه شده و در ۱/۷ میلیون هکتار آن نیز طرح‌های آبخیزداری اجرا شده و در دست اقدام است.

فنودی ضمن ترسیم سیمای کنونی بیابان‌ها و جنگل‌های استان به اهمیت حفظ مراتع جهت تغذیه دام اشاره کرد و بیان کرد: اکنون سالیانه بیش از یک میلیون تن علوفه در مراتع استان تولید می‌شود که پاسخگوی نیاز دام موجود نبوده و متاسفانه فشار دوبرابری بر ظرفیت مراتع وارد و مشکلات عدیده‌ای را برای دام و دامدار استان بوجود می‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.