رئیس نهاد رهبری در دانشگاهها:

مدیریت آینده کشور در دانشگاهها رقم می‌خورد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نقش دانشگاه‌ در مدیریت آینده کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و از این ظرفیت مهم باید بهره گرفت.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: طبق فرمایش امام راحل سعادت هر ملتی در دانشگاه است، لذا باید از ظرفیت‌ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور استفاده کرد.

او افزود: دانشگاه فردوسی مشهد مهمترین و اثرگذارترین دانشگاه در شرق کشور و از توانایی‌هایی زیادی نیز برخوردار است، البته انتظارها نیز برای آینده از این دانشگاه بیشتر است.

در این مراسم با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی به عنوان رئیس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد معرفی شد و از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی حسینی مطلق رئیس سابق در دوران مسئولیت تقدیر به عمل آمد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تغییرات دراین نهاد را چرخش نخبگانی عنوان کرد

احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات رئیس سابق نمایندگی نهاد رهبری در این دانشگاه، تغییرات در این نهاد را چرخش نخبگانی عنوان کرد.

او افزود: حجت‌الاسلام حسینی در مدت حضورشان در دانشگاه فردوسی مشهد به گونه‌ای رفتار کردند که شان و جایگاه نهاد رهبری به خوبی حفظ شد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اهمیت جهاد تببین ادامه داد: در جریان اتفاقات اخیر کشور آنچه اتفاق افتاد بخشی بر گردن ما و نهادهای فرهنگی است، اما انتظار می رود برای تبیین و اقدامات پیشگیرانه از سوی نهاد تدبیری صورت گیرد.

شاهد استقبال دانشجویان در ایام اعتکاف، راهیان نور بوده ایم

حجت الاسلام حسینی رئیس سابق نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی و دینی دانشگاه گفت: عده‌ای می‌خواهند جایگاه دانشگاه‌ها را خراب کنند اما ما شاهد استقبال پر شور دانشجویان در ایام اعتکاف، راهیان نور و اردوهای جهادی بودیم.

او افزود: می‌توانم ادعا کنم نسل جدید که با تحریم مواجه است، راه برون‌رفت و حل مشکلات را یاد گرفته و می‌تواند به خوبی مدیریت کند.

سرمایه‌گذاری در تولید علم دینی وظیفه خاص نهاد رهبری است

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم رئیس جدید نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: اگر دانشگاه و دانشجویی بخواهد عنوان اسلامی به خود بگیرد باید علم و دانش در آن اسلامی شود.

او افزود: سرمایه‌گذاری در تولید علم دینی وظیفه خاص نهاد رهبری است و نیاز داریم که یک مهندسی مدیریت فرهنگی در دانشگاه‌ها رخ دهد.

رئیس جدید نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد همچنین به لزوم به کارگیری از گروه‌های مختلف رشته معارف اشاره و ادامه داد: در این راستا توجه به گفتمان‌سازی و ایجاد هسته‌های تولید دینی و تحول در علوم انسانی حائز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.