تشکیل شورای راهبری رصتا برای انتخاب نماینده اصناف در ساترا

رئیس ساترا از تشکیل شورای راهبری رصتا برای انتخاب نماینده اصناف در ساترا در کمیته‌های زیر مجموعه ساترا خبر داد.

سعید مقیسه، رئیس ساترا با حضور در استودیوی شبکه تهران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران درباره نمایشگاه رصتا گفت: نخستین نمایشگاه صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۱۱ تا ۱۴ اسفند با حضور  ۱۰۲ غرفه از شرکت‌های رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و واحد‌هایی از سازمان صداوسیما تشکیل شد.

مقیسه ادامه داد: به عنوان برنامه‌های جاری نمایشگاه سینمار‌های علمی، کارگاه‌های مهارت آموزی و میزگرد‌های تخصصی با حضور مسئولین برگزار شد. به این ترتیب، درباره شاخص‌های‌رتبه‌بندی و مقررات تدوین شده گردهمایی انجام شد.

به گفته وی، تشکیل مجمع رصتا از دیگر اتفاقات رخ داده در نمایشگاه بود. تا الان حدود ۳۷۲ رسانه صوت و تصویر فراگیر ایران از ساترا مجوز دارند. همه آن‌ها بدون پرداخت حق عضویت و امثال آن عضو مجمع رصتا هستند. همه رسانه‌ها می‌توانند در مجمع رصتا با مراجعه به سایت ساترا اعلام آمادگی کنند.

مقیسه بیان کرد: یک ماه برای کاندید شدن در شورای راهبری مجمع فرصت است. بعد از یک ماه انتخابات برگزار می‌شود. در نتیجه، یک شورای راهبری رصتا تشکیل می‌شود که در واحد‌ها و شورا‌ها کمیته‌های تصمیم‌گیری ساترا نماینده برای این صنعت تعیین می‌کند و آن‌ها هم حضور دارند. به عنوان مثال، می‌توان از شورای صدور مجوز تولید، شورای صدور مجوز انتشار، شورای ضد رقابت، شورای حل اختلاف، شورای بررسی تخلفات، شورای حمایت‌های صداوسیما، شورای حمایت‌ها دولتی و ... اشاره کرد.

رئیس ساترا افزود: ۱۲ شورا در ساترا وجود دارد که هریک به نوعی از رسانه‌های دارای مجوز حمایت می‌کنند. در شورا‌ها نمایندگانی از خود صنف حضور دارند؛ نمایندگی که شورای راهبری مجمع رصتا معرفی می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در اختتامیه نمایشگاه رصتا تاکید کرد همه دستگاه های حاکمیتی باید در حوزه نمایش خانگی با صدا و سیما هماهنگ باشند.

آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» امروز یکشنبه ۱۴ اسفندماه در نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

حجت‌الاسلام دکتر عبالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سعید مقیسه مدیرعامل ساترا، جمعی از معاونان بخش های اقماری ساترا، صداوسیما، مدیران سکوهای حاضر در ابن رویداد نمایشب و جمعی از مخاطبان در این مراسم در نمایشگاه بین المللی تهران حضور یافتند.

اختتامیه نمایشگاه رصتا

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در اختتامیه نخستین نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) ضمن تبریک عید نیمه شعبان گفت: از همه دست‌اندرکاران نمایشگاهی که برگزار شد تشکر می‌کنم. نمایشگاه صوت و تصویر فراگیر که با حضور ۱۰۲ شرکت برگزار شد، بسیار اثرگذار بود و جا دارد از همه فعالان رسانه‌ای تشکر کنم.

وی با اشاره به حکمرانی رسانه‌ای، افزود: خوشبختانه مسئولیت صدور مجوز صوت و تصویر فراگیر به صداوسیما واگذار شده است. شبکه‌ نمایش‌خانگی و به ویژه تولید سریال و محتوا در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با مجوز و نظارت سازمان ساترا انجام می‌شود و جا دارد از ساترا تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تشکر از وزارت ارشاد به خاطر همکاری با ساترا با اشاره به ضرورت هماهنگی با ساترا در راستای هدایتگری و نظارت درست بر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های حاکمیتی باید با صدا و سیما هماهنگ باشند چون تعدد حاکمیتی آسیب می‌زند و بایستی وحدت رویه حفظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار