مدیرکل استاندارد مازندران از پلمب ۲۵ آسانسور دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

محمد ملاعلی پور مدیر کل استاندارد مازندران مبحث آسانسور را یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های استاندارد استان دانسته و گفت: ۲۵ آسانسور دستگاه‌های اجرایی استان در ۳ ماه گذشته پلمب شد.

او افزود: به جای این که توان نظام استانداردسازی این اداره کل صرف مسائل و نیاز‌های روز استان و ارائه خدمات مطلوب به مردم گردد متأسفانه در سال‌های اخیر توان و هزینه‌های زیادی معطوف به حوزه استانداردسازی آسانسور‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و ساختمان‌هایی که محل مراجعات عموم مردم می‌باشد، شده است.

ملاعلی پور گفت:اقداماتی از قبیل مراجعات و بازدید‌های مکرر، راهنمایی ها، مکاتبات، اخطار و ...؛ در حالی که انتظار می‌رود اقدامات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط و مالکین در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای استانداردسازی و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار صورت گیرد.

او با بیان اینکه اینکه به طور متوسط سالیانه حدود ۲ هزار فقره گواهی ایمنی استاندارد در استان صادر می‌شود، افزود: سه دستگاه سازمان نظام مهندسی، اداره کل صمت و استاندارد به عنوان متولیان امر به ترتیب در مراحل ساخت ساختمان، نصب و راه اندازی آسانسور و صدور تائیدیه ایمنی می‌باشند که لازم است به منظور کاهش هزینه‌ها و زمان صدور گواهی نامه ایمنی، تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.