رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: ظرفیت حیاط برخی مدارس در بافت تاریخی یزد برای پارکینگ و استقرار خودرو‌ها در ایام نوروز استفاده خواهد شد.

حقیرالسادات رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ظرفیت حیاط برخی مدارس در بافت تاریخی برای پارکینگ و استقرار خودرو‌ها در ایام نوروز استفاده خواهد شد.

او ادامه داد: اکثر بنا‌های تاریخی در محدوده ۲۰۰ هکتاری بافت تاریخی وجود دارند که ۳۸ ورودی دارد و ۱۸ ورودی آن امکان تردد خودرو هست، اما به دلیل معابر با عرض کم در بافت، رفت و آمد خودرو‌ها باعث ترافیک می‌شود.

به گفته او، در بافت تاریخی استفاده از معتمدین و همچنین جوانان محلی در تسهیل گری، کنترل و مدیریت حمل و نقل در کنار نیرو‌های پلیس راهور، نیرو‌های انتظامی، نیرو‌های شهرداری و میراث می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی با اشاره با اینکه سال‌های گذشته در ایام عید با همکاری مردم محلی و نیرو‌های پلیس ۹۷ درصد تردد‌های موتور‌های غیر بومی در محدوده بافت جلوگیری شد گفت: مقرر شد تعدادی از اهالی به خصوص جوانان محلی و ساکن در بافت تاریخی لباس متحد الشکل، کارت شناسایی در ایام نوروز در بحث ترافیک بافت کمک کنند.

حقیرالسادات افزود: در شش ورودی اصلی بافت تاریخی که بیشترین اماکن تاریخی در آن متمرکز است از عبور و مرور ماشین و موتور‌های افراد غیر بومی به طور جد جلوگیری خواهد شد.

او تأکید کرد: هتل داران نیز ملزم هستند مسافران را برای پارک خودرو‌ها به نزدیک‌ترین پارکینگ در بافت هدایت کنند تا ماشین وارد بافت نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.