مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زوال جنگل‌های زاگرس طی یک دهه اخیر شدت گرفته است، گفت: برای جلوگیری از این روند به یک نسخه علمی واحد نیاز داریم.

اصغر احمدی امروز دوشنبه در سومین همایش «منابع طبیعی و توسعه پایدار زاگرس» به میزبانی دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: جنگل‌های زاگرس یک دهه است که گرفتار بیماری و آلودگی‌های خاص خود شده است و این همایش تلاش علمی برای جلوگیری از این روند است.

وی ادامه داد: جلوگیری از زوال جنگل‌های زاگرس باید به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد و اگر یک خِرد جمعی بین مراکز علمی و تحقیقاتی به وجود آید تا آسیب وارده بر جنگل‌های زاگرس را می‌توان ترمیم و درمان کرد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری شرایط اقلیمی و دخالت در اکوسیستم را از عوامل زوال جنگل‌های زاگرس دانست و گفت: امید است با تدوین نسخه واحدی به سمت درمان این بیماری هدایت شویم.

احمدی قطع بی‌رویه جنگل‌های بلوط را از دیگر آسیب‌های موجود عنوان کرد و گفت: امسال بیش از ۶۰ تن چوب بلوط قاچاق در استان کشف شده است.

وی سوداگری و انگیزه‌های معیشتی را از دلایل قطع درختان بلوط دانست و افزود: باید تلاش کرد فرهنگ اجتماعی احترام به جنگل‌ها را فرهنگسازی کنیم.

احمدی به اجرای طرح نهضت ملی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، تصریح کرد: متناسب با این برنامه قرار است طی یک دوره چهار ساله با توجه به ظرفیت ۲ نهاستان و یک مرکز تولید بذر، در استان تولید نهال شود.

وی خاطرنشان کرد: به ازاری هر هکتار ۴۰۰ هزار اصله نهال با بذر کاشته شده به صورت گلدانی تولید می‌کنیم و پس از یک دوره چهارساله، آن را کاشت می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار