مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: در راستای مصوبه دولت مبنی بر اعمال تخفیفات بر روی قبوض مشترکان گاز ،۵۰ میلیارد تومان تخفیف بر قبوض مشترکان کردستانی اعمال شد.

احمد فعله گری امروز همایش سالیانه دبیران و طلایه‌داران معروف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با عنوان "فریضتین، تبیین عملکرد و نهادینه سازی الگوی مصرف انرژی" در سنندج اظهار داشت: کشور ایران دومین دارنده ذخایر گاز طبیعی است و چهارمین کشور میزان تولید گاز دنیا است اما با تاسف سومین کشور مصرف کننده گاز جهان هستیم و روند بالایی است‌.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه ایران در بحث تجارت گاز، سهمیه ای جزئی دارد، گفت: دلیل آن نیز میزان مصرف بالای گاز در کشور است لذا ما باید با رعایت صرفه‌جویی سعی در محافظت این ثروت برای آیندگان داشته باشیم.

او در ادامه به موضوع کمبود های گاز در زمستان در سطح کشوری اشاره کرد و افزود: استخراج گاز در شرایط بسیار پیچیده ای رخ می دهد و ابن کمبود نیز ناشی از افزایش ‌چشمگیر و بی رویه گاز در سرمای امسال بود.

فعله گری یادآور شد: در زمستان امسال با توجه به مدت طولانی که سرمای هوا در استان حاکم بود، اما با آماده باش نیروهای این مجموعه با تلاش شبانه روزی هیچگونه قطعی گازی در سطح استان نداشتیم اما مصرف گاز به شدت افزایش پیدا کرد و از آذر تا همین چند روز گذشته در پیک مصرف بودیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه این شرکت برای خانواده های نیازمند اقداماتی انجام داده، خاطر نشان کرد: با توجه به مقررات و قوانین, اشتراک پذیری مساجد و مدارس و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نهاد های حمایتی به صورت رایگان صورت گرفت و در سال جاری بیش از هزار مشترک تحت پوشش نهاد های حمایتی به شبکه سراسری گاز کشور وصل شد.

فعله گری با بیان اینکه در اقدامی جدید نیز بخاری های هرمتیک هوشمند رایگان به خانوار های نیازمند اهدا می شود، افزود: سهمیه استان از این بخاری ها ۶ هزار عدد است که از هفته گذشته ۲ هزار عدد را به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان خریداری شد و به این خانواده‌های اهدا می شود.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان در پایان به نارضایتی مردم از قبوض گاز در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: قبوض گاز قریب به سه ماه بود که به علت مصوبه دولت مبنی بر اعمال تخفیف صادر نشد و قبض های جدید با تخفیف ۷۰ درصدی صادر شده است.

فعله گری اضافه کرد: با اعمال تخفیفات جدید، ۸۱۳ هزار قبض برای مشترکان صادر شده که بیش از ۵۰ میلیارد تومان تخفیف برای قبوض مشترکان استان اعمال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.