کاشت درخت به یاد ۶ جهادگر آسمانی خراسان جنوبی

جهادگران بسیج سازندگی خراسان جنوبی با کاشت درخت، یاد جهادگران آسمانی را زنده کردند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از هفته گذشته تا به امروز با هدف کمک به آبادانی روستا‌ها بیش از ۲۰ هزار بذر، نهال، درخت و درختچه مثمر به همت جهادگران و با یاد و خاطر ۶ جهادگر آسمانی استان در مناطق روستایی و محروم بر اساس نیاز سنجی و شناسایی آب و هوای هر منطقه کاشت شده است.

هنری افزود: فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است، در کنار همدیگر و به همت جهادگران و به رسم میراث داری و امانت داری، در کاشتن نهال و گسترش آبادانی بکوشیم.

او بیان کرد: ترویج فرهنگ درخت و درختکاری به نسل‌های آینده امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، زیرا فرهنگ درختکاری و حفظ و احیای فضا‌های سبز و منابع طبیعی یکی از راه‌های توسعه پایدار در جوامع امروزی محسوب می‌شود، به همین منظور با عنایت به اهمیت پایداری عرصه‌های طبیعی، جهادگران استان به یاد و خاطر ۶ جهادگر آسمانی خراسان جنوبی در هفته منابع طبیعی به عنوان یک اقدام خدا پسندانه، به امر توسعه پوشش گیاهی و درختکاری همت گماشتند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: جهادگران آسمانی جهادگرانی هستند که در حین ماموریت جهادی و خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم بر اثر حادثه به رحمت خدا رفته و، چون در مسیر خدمت به مردم بوده اند مطمئنا در پیشگاه الهی اجر شهید خواهند داشت.

هنری بیان کرد: تاکنون حدود ۵۴ نفر در کشور شناسایی شده‌اند که شش نفر مربوط به خراسان جنوبی هستند.

جهادگر محمد خراسانی از سرایان و جهادگران علیرضا پروانه، محمد رضا سبزه بین، پژمان هاشمی، حبیب فرزانه و رحمت شیرین از شهرستان نهبندان ۶ جهادگر آسمانی خراسان جنوبی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار