یک کارگردان تئاتر گفت: نمایش‌ها و کارهای آیینی در اعیاد بزرگ مسلمانان هنوز کم تولید شده و مورد بی مهری قرار گرفته است.

فرهنگسرای بهمن همزمان با ایام نیمه شعبان، با مشارکت گروه هنری مسلم نمایش «رولت روسی» را در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید آوینی فرهنگسرای بهمن، روی صحنه خواهد برد.

نمایش «رولت روسی» به نویسندگی محمد علوی نهاد و کارگردانی مسعود اسماعیلی و بازی محسن تقی‌زاده و امیرحسین آلادپوش، جدیدترین و متفاوت‌ترین اثر نمایشی گروه فرهنگی هنری مسلم است که از ۱۶ تا ۱۹ اسفندماه جاری در ۲ سانس ۱۹:۰۰ و ۲۱:۳۰ به روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: دکتری بداقبال مجبور است برای اثبات حرفش با جان خود بازی کند و در اثنای گفتگویی نفس گیر متوجه رفتار‌های بیمارگونه مراجع خود می‌شود و تصمیم می‌گیرد که...

از این رو مسعود اسماعیلی کارگردان نمایش رولت روسی گفت: رولت روسی کاری برای ایام نیمه شعبان است که از ۱۶ تا ۱۹ اسفند ماه در فرهنگسرای بهمن که دارای ۱۶۰۰ صندلی است؛ پیش روی مخاطبان روی صحنه اجرا می‌رود. 

وی در ادامه درباره تعداد افرادی که در این‌کار همکاری کرده‌اند بیان کرد: به طور معمول فاطمیه کار بزرگتری بود اما برای اینکار حدود ۱۰۰ نفر از عوامل اتاق فرمان، تدارکات، بازیگران، مسئولان فنی، پشت صحنه و غیره برای برگزاری اینکار همراه ما هستند.

اسماعیلی درباره نمایش رولت روسی و حمایت آن گفت: رولت روسی از مکان و موسسه خاصی حمایت نشده است و کار مردمی است. متاسفانه کارهای آیینی در ایام نیمه شعبان به عنوان یک عید بزرگ خیلی مورد اقبال و توجه نیست و فاطمیه، فرهنگ فاطمیون و نمایش‌های آیینی در طول مدت زمانی ترویج پیدا کرد‌. تئاتر آیینی ما در نیمه شعبان هنوز هم کم سو و مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما به عنوان تنها گروهی که در نیمه شعبان کار آیینی دارد، می‌گوییم برای هزینه‌های مکانی و مجوز این کارهای مردمی نیاز به حمایت داریم؛ زیرا کار به اندازه کافی با سختی‌هایی همراه است و در این شرایط اقتصادی به طبع همراهی مردم کم می‌شود.

این کارگردان از ایده خوب بلیط فروشی نمایش رولت روسی گفت: ما نمی‌خواییم کار آیینی بلیط فروشی داشته باشد؛ به همین دلیل مخاطب برای تماشای اثر تنها وجه ضمانت حضور را پرداخت می‌نماید و در پایان کار هر شخص بخواهد مبلغ پرداختی را دریافت می‌کند یا برای کمک به گروه نمایشی مبلغ را دریافت نمی‌کند.

همچنین لازم به ذکر است که رزرو بلیط این نمایش آیینی از سایت مسلم گروه انجام می‌شود و علاقه‌مندان برای تماشای این اثر می‌توانند به این سایت مراجعه نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار