امام جمعه بوشهر گفت: احداث موزه قرآنی با هدف جمع آوری و نگهداشت آثار مختلف و متعدد قرآنی به جامانده از بزرگان و مشاهیر این استان ضروری است.

آیت الله صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: در زمان حاضر این استان از داشتن مکانی مشخص برای نگهداری آثار قرآنی بزرگان این استان محروم است و می‌طلبد در خصوص تاسیس موزه جامع قرآنی در استان با اختصاص ردیف اعتباری در بودجه ۱۴۰۲ تصمیم گیری شود.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساختی در بحث قرآن اظهار کرد: احداث مجتمع بزرگ قرآنی مختص اصحاب قرآن به عنوان یک کار زیرساختی ماندگار در استان به شمار می‌آید.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: باتوجه به پیشینه و جایگاه استان و اقدامات انجام شده، افق روشنی برای قرآنی شدن همه جانبه و معماری جامعه بر اساس این کتاب وحیانی پیش روی بوشهر قرار دارد.

وی اضافه کرد: بوشهر تاریخی کهن، مهم و الهام آفرین در عرصه‌های هنر، تفسیر، و قرائت قرآنی، دیپلماسی عمومی و فرهنگ قرآنی دارد و برگزیده‌های رویداد‌های قرآنی میراث داران این تمدن قرآنی هستند.

امام جمعه بوشهر افزود: بوشهر اولین‌های بسیاری را در عرصه فعالیت‌های قرآنی به نام خود به ثبت رسانده و به شایستگی نخستین پایتخت قرآنی کشور لقب گرفته است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به تدوین سند ۲۰ ساله قرآنی استان بوشهر و تبدیل این سند به عنوان یک الگو یادآور شد: تاریخ قرآن این استان با تلاش محققان قرآنی احیاء شده و در همین ارتباط امروز ۲ دهکده از ۱۰ دهکده قرآنی کشور از آن استان بوشهر است.

امام جمعه بوشهر گفت: ۱۶ اسفند ماه به عنوان روز قرآنی این استان معرفی شده و این برنامه باید با هماهنگی موسسه‌های قرآنی و سایر دست اندرکاران فرهنگی استان با محتوا و غنی در سطح ملی و بین المللی برگزار شود.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: تشکیل کارگروهی با هدف برنامه ریزی جامع و تدوین برنامه‌ای اثرگذار و با محتوا در روز قرآنی بوشهر ضروری است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه تمام موسسه‌ها و تشکل‌های قرآنی زیر نظر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر قرار می‌گیرند باید تمام فعالیت‌های قرآنی زیر نظر این شورا انجام شود.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ تفسیر و مفاهیم قرآنی اضافه کرد: هر چند در زمینه ترتیل، صوت، لحن، قرائت وحفظ قرآن کار‌های خوبی انجام شده، اما در زمینه پژوهش‌ها و تالیف‌های قرآنی به یک تحول راهبردی نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.