وزیر اقتصاد گفت: گسترش کالابرگ و ایجاد بازار سلف از جمله برنامه‌های دولت برای جبران افزایش قیمت هاست.

آقای سید احسان خاندوزی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کنترل بازار ارز و تاثیر آن روی قیمت کالاها، گفت: امیدواریم بانک مرکزی با اختیاراتی که دارد بتواند بازگشت ارزهای صادراتی را انجام و با کمیته تخصیص ارز واردات را به شکل مدیریت شده ای، به پیش ببرد.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی،  مرکز مبادله ارز تبدیل به راهبر بازار می‌شود. بازار سلف برای تقاضاهای ارزی وارداتی جهت واروات مواد اولیه و ... و صادرکنندگان که به شکل سلف معاهدات خود را انجام دهند، تشکیل می شود.

او به قیمت کالاهای اساسی در ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: گسترش دادن کالابرگ برای اینکه دولت این ضمانت را برای مردم ایجاد کند که در تامین کالای اساسی نگرانی نداشته باشند از جمله کارهای ما بود. دولت افزایش قیمت را جبران خواهد کرد تا فشار به مصرف کننده کمتر شود.

خاندوزی گفت: اقدامات نظارتی در حوزه قیمت ها وجود دارد. ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت جلساتی را برگزار کردند که به ویژه دو هفته پایانی سال مدیریت شود و هم برای سال آینده تدابیر لازم در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
اگر بخواهیم تورم را پایین بیاورم فقط کافیست لاماری را بقیمت اصلی و با دلار 28 هزار و 500 تومانی در بازار ایران عرضه نماییم که میشود حدودا 460 میلیون تومان و دیگر خودروها هم همینطور در حال متورم شدن هستند و پایین امدن دلار و طلا فقط به بانک مرکزی لگد می زند اما بسود خودرویی هاست
آخرین اخبار