افزایش ۱۰ درصدی آمار طلاق در شهرستان خلخال

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خلخال گفت: آمار طلاق در طول یازده ماه سال جاری این شهرستان ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

سید جلیل داودی اظهار کرد: در حالی که در طول ۱۱ ماهه اول سال گذشته تعداد واقعه طلاق ثبت شده در اداره ثبت احوال این شهرستان ۱۶۸مورد بود این میزان در مدت مشابه سال جاری به ۱۸۷ مورد رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خلخال در جلسه کارگروه ستاد ثبت وقایع حیاتی چهارگانه خلخال همچنین از کاهش آمار ازدواج خلخال در این مدت خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱۶ ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به سال ماقبل آن که ۵۹۵ مورد ازدواج بود، از رشد منفی ۱۵ درصدی برخوردار است.

داودی اظهار داشت: مقایسه آمار ازدواج و طلاق خلخال نشان می‌دهد که از هر ۱۰ ازدواج در این شهرستان ۳/۴ مورد منجر به طلاق شده است.

او اضافه کرد: علاوه بر این در ۱۱ ماهه سال گذشته ۷۱۴ تولد نوزاد در این اداره به ثبت رسیده بود که این رقم در سال جاری ۶۳۷ مورد است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خلخال اضافه کرد: در طول ۱۱ ماهه سال جاری امار فوت شده‌های خلخال ۵۴۶ مورد به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با آمار وفات زمان مشابه سال قبل که ۷۴۵ مورد است ۲۷ درصد آمار فوتی‌های خلخال کاهش نشان می‌هد.

داودی گفت: با توجه به فراوانی وفات در مقایسه با آمار ولادت سال گذشته نرخ رشد جمعیت در سال ۱۴۰۰ در این شهرستان منفی بوده و در مقابل ۸۰۰ مورد وفات ثبت شده سال قبل، ۷۸۷ مورد ولادت در همین مدت به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه مشکل طولانی بودن زمان صدور کارت ملی هوشمند تا اندازه‌ای برطرف شده است، ادامه داد:فرایند صدور شناسنامه مکانیزه برای نوزادان تازه تولد یافته در مدت یک ساعت در اداره ثبت احوال خلخال انجام می‌شود ضمن اینکه تعویض شناسنامه‌های قدیمی در دفاتر پیشخوان دولت هم در مدت ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.