آتش‌سوزی جنگل و مراتع استان سمنان ۹۰ درصد کاهش داشت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از جمله جنگل‌ها و مراتع استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد کاهش داشت.

مرادی حقیقی در آیین اقدام مشترک جشن درختکاری امور آب و فاضلاب، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود افزود: دیده‌بانان بومی و محلی نقش مهمی در کاهش ۹۰ درصدی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌های استان سمنان داشتند.

وی با بیان اینکه کاهش حریق‌ها طی امسال نشان از فرهنگ بالای مردم دارد، ابراز کرد: شهرستان شاهرود بهترین منابع طبیعی از جمله گونه‌های مختلف جنگلی در دنیا دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به طرح کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال اشاره و اظهار کرد: هشت و هفت دهم درصد وسعت کشور معادل ۱۴ میلیون هکتار جنگل است و این موضوع یکی از دلایل اجرای طرح کاشت نهال محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: فرسایش‌های باد و آبی، تخریب و پیرشدن جنگل‌ها و عوامل اصلی که سبب افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود از دیگر دلایل مطرح شدن تولید و کاشت یک میلیارد درخت در کشور است.

مرادی حقیقی به شعار هفته منابع طبیعی با عنوان «درخت برای زندگی، با هم بکاریم برای ایرانی سرسبز و قوی» اشاره کرد و افزود: تولید و کاشت ۱۰ میلیون اصله درخت طی چهار سال در استان سمنان در دستور کار است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، گفت: این فرهنگ بین مردم و مسوولان سراسر استان نهادینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: توسعه پایدار منابع طبیعی بستر مناسبی برای انواع سرمایه‌گذاری‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و دامپروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.