استفاده از ظرفیت زندانیان شاغل در پشتیبانی از زائران عتبات

طی نشست مدیران کل زندان‌ها و حج زیارت فارس بنا بر آن شد تا تا تولیدات زندانیان شاغل در کارگاه‌های ندامتگاه‌های شیراز و شهرستان‌های تابعه استان در حوزه تولید ساک‌های زوار عتبات عالیلت و چمدان‌های حجاج سرزمین وحی استفاده شود.

نشست دیدار و هماهنگی مدیران کل زندان‌های فارس و حج زیارت فارس در شیراز برگزار شد که در این نشست بنا شد تا تولیدات زندانیان شاغل در کارگاه‌های ندامتگاه‌های شیراز و شهرستان‌های تابعه استان در حوزه تولید ساک‌های زوار عتبات عالیات و چمدان‌های حجاج سرزمین وحی استفاده شود.

علیرضا زینلی در این دیدار با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید از تولیدات ملی و بومی استفاده شود، گفت: در حوزه تأمین ساک و کوله‌پشتی زوار عتبات عالیات و چمدان‌های زیارتی حجاج مکه مکرمه از ظرفیت کارگاه‌های تولیدی زندان‌های شیراز استفاده خواهد شد تا به جای خرید این کالا‌ها از کشور‌های دیگر، کالای تولید داخل خریداری و این درآمد و گردش مالی در حمایت از اشتغال زندانیان و تعمیم برکات آن به خانواده‌های زندانیان استفاده شود.

او گفت: به زودی توانمندی‌های تولیدی زندان‌های فارس در نمایشگاه مشترک فرهنگی و زیارتی با اداره‌کل زندان‌ها برای عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های استان فارس نیز در این دیدار از آمادگی زندان‌های استان به منظور تأمین مایحتاج سفری زوار عتبات عالیات و مکه معظمه خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت بنیاد تعاون این پتانسیل در کارگاه‌های گسترده تولیدی زندان‌های استان به ویژه زندان‌های شیراز وجود دارد تا نسبت به تولید ساک مسافرتی و چمدان جهت زوار اقدام کند.

بنا بر این گزارش، با عملی شدن توافق همکاری فی مابین اداره‌کل زندان‌های فارس و اداره‌کل حج و زیارت استان سالانه بیش از ۲۰ هزار عدد ساک مسافرتی زوار عتبات عالیات و چمدان جهت حجاج در مکه مکرمه در کارگاه‌های تولیدی زندان‌های شیراز توسط مددجویان شاغل تولید خواهد شد. همچنین تولیدات کارگاه‌های صنایع دستی زندانیان نیز در تهیه بسته‌های فرهنگی و مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار