مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه از کاهش ۳۰۰ درصدی پرونده‌های تخلف شکار طی یازده ماهه اول امسال در استان خبر داد.

احد جلیلیان مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : با استفاده از ظرفیت محلی بزرگان در منطقه و با برگزاری جلسات آموزشی متعدد شاهد کاهش ۳۰۰ درصدی پرونده‌های تخلف شکار طی یازده ماهه سال‌جاری در استان کرمانشاه بوده ایم.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: طی ۱۱ ماه گذشته از سال جاری تعداد ۲۳۵ نفر متخلف شکار و صید در کرمانشاه شناسایی و دستگیر شدند که در این قالب ۱۹۷ پرونده در مراجع قضایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: از این متخلفان ۹۷ قبضه سلاح مجاز و ۹ قبضه سلاح غیرمجاز و انواع فشنگ شکاری ضبط شد.

جلیلیان گفت: میزان ضرر و زیان این پرونده‌ها بالغ بر ۳۵۶ میلیون تومان بوده که تاکنون مبلغ ۱۵۶ میلیون آن وصول شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۹۷ قطعه ماهی، ۵۹ قلاده شکار از گونه‌هایی مانند تشی، خرگوش، روباه، گزار، کل و بز و همچنین تعداد ۲۰۸ قطعه پرندگان شکار شده کشف شده است.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: کبک، تیهو، چکاوک، سهره طلایی و مرغابی از جمله پرندگان مورد هدف شکارچیان هستند.

وی با اشاره به تخلف زنده‌گیری حیوانات با هدف فروش آنان افزود: گونه‌هایی از خزندگان، کل و بز و آهو از شکارچیان غیرمجاز کشف، ضبط و پس از تیمار و آماده‌سازی در محیط زیست رها شده است.

جلیلیان با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت در استان با ۱۰ منطقه، ۵ منطقه حفاظت شده، ۳ پناهگاه حیات وحش، ۲ اثر طبیعی ملی، و ۲ منطقه تیراندازی ممنوع با تعداد ۶۰ نفر نیروی محیط بان است، گفت: مردم باید در حفاظت از محیط زیست مشارکت داشته باشند چرا که حقوق عامه برای همه مردم است.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند گزارش‌های مربوط به مشاهده فروش غیرقانونی گونه نایاباب جانوری، شکار غیرمجاز و تخریب محیط زیست به تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.