معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: ٢٨ درصد از تصادفات در دو ماهه گذشته به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

سرهنگ محمد رازقی اظهار كرد: سرعت می  تواند به شکل های  مختلف در  تصادفات تاثیر بگذارد و علت تصادفات باشد و می  تواند به زمانی که سرعت وسیله نقلیه بالاست و باعث تاخیر  رویت خطر  توسط  راننده شده  و باعث  تصادف می  گردد اشاره داشت .

سرهنگ رازقی بیان كرد: راننده در  این لحظه  چون سرعت بالایی دارد و از  سرعتی  که در  معبر  مشخص  شده بالاتر تردد می  کند، خطر را دیر می بیند و باعث  تصادف می  گردد .

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ  افزود  : تاخیر  در  رویت ، عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه از  عوامل و دلایل  تصادفات می باشند .

وی  گفت : 28 درصد از  تصادفات در  دو ماهه گذشته بدلیل عدم توانایی در  کنترل وسیله نقلیه ناشی  از  عدم رعایت سرعت مطمئنه بوده است .

سرهنگ رازقی گفت: در  مسیرهای  شمال  به جنوبی بخاطر شیبی  که شهر  تهران دارد  ، رانندگان می بایست طوری  رانندگی مدیریت سرعت را در  دست بگیرند که حادثه ای  بخاطر  افزایش  سرعت شاهد نباشیم .

سرهنگ رازقی گفت: یک تحقیق  علمی  نشان داده است اگر سرعت برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده کم باشد و حدود 30 کیلومتر  باشد احتمال فوت عابر  پیاده 5 درصد است .

وی افزود : همین تحقیق  علمی  نشان می  دهد اگر سرعت برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده اگر حدود 45 کیلومتر  باشد احتمال فوت عابر  پیاده 50 درصد است .

سرهنگ رازقی  بیان كرد  : اگر سرعت برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده اگر حدود 80 کیلومتر  باشد احتمال فوت عابر  پیاده 100 درصد است و این نشان دهنده این است که سرعت می بایست در  همه جا رعایت شود .

برچسب ها: تصادف رانندگی ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
جدیدا این راننده اتوبوسها همش باعث تصادف میشن اتوبوسرانی یه فکری به حال اینا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
علتش اینه که شما و اون‌ افسر به آدم‌های که هنوز هیچی بارشون‌ نیست گواهینامه میدید مثل اکثر زن ها قبل طرف چندین بار رد میشد حالا دفعه اول بیا گواهینامه سفتو سخت بگیرید و تابوت های ایران خودرو و سایپا رو درست کنید و فرهنگ‌سازی کنید و مردم هم شعور‌و فرهنگ داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
متاسفانه در شهری مثل تهران محدوده شهری و جاده مشحص نمی باشد،همانطور که پلیس محترم گفتن داخل شهر سرعت مجاز ۴۵ کیلومتر است وسرعت نسبتا خوبی است که خیلی از رانندگان این را نمی دانند بخصوص جوانترها،در خارج از کشور بعضی از بلوارها طولانی به توسط چند چراغ قرمز شکسته شده اند که اگر راننده های با سرعت ۴۵ حرکت نماید با چراغ سبز از آنها عبور میکند که معروف است به گرین ویو ولی اگر سرعت از این مقدار بیشتر باشد به یک یا دو چراغ قرمز در طول بلوار برخورد میکند که نشان می دهد افزایش سرعت بیش از ۵۰ در شهر بیهوده خواهد بود
Czechia
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
وقتی رو پراید 700 کیلویی موتور 70 اسبه میبندن نتیجه بهتر از این نمیشه
آخرین اخبار