آمادگی بندر نوشهر برای سفر‌های دریایی نوروز

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: درایام نوروز ۸ شناور و۱۵۰۰ قایق تفریحی و ۱۵۰۰جت اسکی آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند.

ابوطالب گرایلو معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در نشست هم اندیشی ساماندهی و ارتقاء ایمنی سفر‌های دریایی نوروزی در بندر نوشهر، گفت: طرح ارتقاء ایمنی تردد‌های دریایی نوروزی، از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۸ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود که در این مدت تعداد ۸ فروند شناور تفریحی،۱۵۰۰ قایق تفریحی و همچنین ۱۵۰۰ فروند جت اسکی ثبت شده در بندر نوشهر، آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند.

او با ابراز رضایت از عملکرد همیاران ناجی در سال جاری و ضابطه‌مند شدن ایستگاه‌های تفریحات دریایی، افزود: خوشبختانه با همکاری خوب ارگان‌های ذیربط در نوروز ۱۴۰۱ هیچ گونه حادثه دریایی در سواحل تحت نظارت اداره کل رخ نداده است و امیدواریم که این مهم در سال ۱۴۰۲ نیز تحقق یابد.

گرایلو با تشریح وظایف دستگاه‌های متولی با توجه به دستورالعمل ابلاغی مدیریت سفر نوروز ۱۴۰۲، گفت: با توجه به طرح موضوعاتی مانند تأمین سوخت مورد نیاز شناور‌ها و قایق‌های تفریحی و همیاران ناجی، هماهنگی در خصوص ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی از سوی ارگان‌های همکار در طرح استانی جستجو و نجات دریایی، امکان استفاده از سکو‌های متحرک و موقت برای سوار و پیاده شدن مسافران، به عنوان مهم‌ترین چالش‌های پیش رو، تشریک مساعی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های مرتبط برای اجرای این طرح ضروری است.

او افزود: هموطنان در صورت بروز شرایط اضطرار در هر نقطه از سواحل استان می‌توانند با شماره ۱۵۵۰ (مرکز هماهنگی جستجو و نجات) تماس بگیرند تا امکان حضور گروه امداد و نجات دریایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای امداد رسانی فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.