اسماعیلی:

اقدامات دولت در حوزه دیپلماسی فرهنگی قابل توجه است

وزیر فرهنگ گفت: اقدامات صورت گرفته در توسعه روابط فرهنگی با کشور‌های مختلف در دولت مردمی قابل توجه است و روابط فرهنگی مورد تأکید است.

یکصد و پنجاه و دومین نشست شورای­ عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ریاست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اعضای شورای­ عالی در محل این سازمان برگزار شد.

 اسماعیلی در ابتدای این نشست، ضمن تبریک ایام نورانی نیمه شعبان و میلاد مبارک حضرت ولیعصر (عج) گفت: اقدامات و فعالیت‌های ارائه شده در ایام مبارک دهه فجر و دیگر مناسبت‌های مذهبی و ملی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نمایندگی‌های فرهنگی حائز اهمیت بوده و ضروری است با عنایت به توجه دولت مردمی و به ویژه رئیس محترم جمهور به حوزه دیپلماسی فرهنگی و همچنین ایرانیان خارج از کشور، برنامه‌های متنوع و مختلفی را پیش‌بینی شود.

رئیس شورای­ عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تشکر از مشارکت و همراهی اعضای محترم شورای عالی، بر اهتمام و تلاش جدی سازمان و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی در غنابخشی به برنامه‌های فرهنگی به ویژه در معرفی ایران امروز تأکید کرد.
وی افزود: ادارات کل ارشاد استان‌ها و بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در اختیار دارند و ضروری است با هماهنگی و برنامه‌ریزی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از این ظرفیت‌ها در خارج از کشور بهره‌برداری شود و آمادگی کامل در ادارات کل ارشاد استان‌ها، وزارت‌خانه و مجموعه‌های فرهنگی در این زمینه وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر ضرورت هماهنگی‌های رسانه‌ای، مقابله جدی با هجمه تبلیغاتی دشمن و تبیین و ارائۀ روایت دقیق از ایران اسلامی در توسعه و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف و مسئولیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این خصوص تأکید کرد.

وجود ظرفیت‌های فراوان در توسعه روابط فرهنگی با کشور‌های مختلف
حجت­ الاسلام والمسلمین ایمانی­ پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم ضمن تبریک میلاد مسعود امام زمان (عج) و تشکر از مشارکت و همراهی اعضای شورای عالی و حمایت‌های ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارشی از اجرای برنامه‌های مختلف به ویژه در خصوص برگزاری دور جدید گفت‌وگوی دینی ایران و روسیه ارائه و تأکید کرد: ظرفیت‌های فراوان در توسعۀ روابط فرهنگی با کشور‌های مختلف وجود دارد و سازمان تلاش می‌نماید در هماهنگی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف و ضمن تهیه و ارائه بسته‌های سیاستی در حوزه فرهنگی، گام‌های جدی‌تری را بردارد و بی‌تردید ظرفیت‌های استانی به ویژه ادارات کل ارشاد استان‌ها می‌توانند نقش مهم و مؤثری در این زمینه داشته باشند.

در بخش دیگری از این جلسه، حسین دیوسالار دبیر شورای عالی نیز به تشریح دستورات جلسه پرداخت و اعضا نیز نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را ارائه کردند و موضوعات مختلف به تصویب شورای­ عالی رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار