استاندار همدان گفت: بیش از ۲ هزار تخت در قالب هتل، مهمانپذیر و مراکز خدماتی برای اسکان میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

 علیرضا قاسمی فرزاد ضمن تبریک سال روز ولادت با سعادت حضرت ولیعصرعجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: زیباسازی شهر‌ها باید تا ۲۵ اسفند از جمله کاشت گل، نصب پرچم و پرده آرایی، رنگ آمیزی جداول خیابان‌ها، تنظیم روشنایی و پاکسازی معابر باید حداکثر تا ۲۵ اسفندماه انجام شود.

او با بیان اینکه شهرداران و فرمانداران باید نسبت به پاکسازی محیط زیست شهری توجه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: مبادی ورودی شهر‌های استان و اطراف ایستگاه‌های پلیس و هلال احمر باید تمیز و عاری از هر گونه زباله‌های پلاستیکی باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه قبح ریختن زباله در محیط زندگی شهری و بین شهری باید از سوی رسانه‌ها به ویژه صداوسیما به نمایش درآید، گفت: خط کشی خیابان‌ها بر اثر نمک پاشی‌های اخیر کمرنگ شده است و خط کشی خیابان‌هایی که آسیب دیده و کمرنگ شده، باید انجام شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه شهرداری بر تمیز بودن خودرو‌های عمومی از جمله اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در آستانه سال نو نظارت داشته باشد، تاکید کرد: عابر بانک‌ها باید به صورت ساعتی شارژ و حداقل ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان در اختیار مسافران و متقاضیان قرار گیرد.

او گفت: بهداشت محیط زیست باید به درستی انجام شود و شیفت پزشکان و متخصصان در اختیار فرمانداری‌ها قرار گیرد، علاوه بر این فراهم کردن زیرساخت لازم برای نصب دوربین هوشمند در سطح شهر همدان توسط شهرداری انجام شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ایستگاه‌های استراحت با برنامه‌های فرهنگی متنوع و جذاب باید برای رانندگان و مسافران نوروزی بین شهری در جاده‌ها ایجاد شود، گفت: در ایام تعطیل طرح ترافیک نداریم، اما این طرح تا ۲۹ اسفندماه در همدان اجرا می‌شود و مسافران باید نسبت به این مساله آگاه شوند تا اعمال قانون نشوند بنابراین لازم است که هشدار‌های ضروری برای رانندگان خودرو‌ها نوروزی پیامک شود.

قاسمی فرزاد افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید به صورت هفتگی جلسات هماهنگی برای آماده سازی شهر‌ها و روستا‌ها با هدف پذیرش و استقبال از مسافران نوروزی تشکیل دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.