رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره تربیت یاوران ظهور با محوریت جهاد تبیین در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد کریمی اظهار داشت: ایام دهه مهدویت را پشت‌سر گذاشتیم و امروز با برگزاری جشن‌های مردمی در عید بزرگ نیمه شعبان آخرین روز از این دهه نیز به پایان رسید.

وی افزود: ۱۷ کمیته برای برگزاری برنامه‌های دهه مهدویت در استان تشکیل شد و کمیته فرهنگی و آموزشی یکی از مهمترین کمیته‌ها بود.

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره، اضافه کرد: مهمترین برنامه برگزار شده در عرصه جهاد تبیین با محوریت «تربیت یاوران ظهور» بود که این برنامه تا جمعه ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


وی توضیح داد: هرساله با نزدیک شدن ایام نیمه شعبان پرچم امام عصر (عج) در تمامی محلات برافراشته می‌شود و نکته مثبت نیز نقش پررنگ جوانان و نوجوانان در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان است که امسال نیز مانند هرسال جشن‌های متمرکز مردمی در همه شهرستان‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام کریمی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه و نشست‌های تخصصی و ارتباط چهره به چهره با کودکان در ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه بسیار موثر است. نمایشگاه شهر چراغانی نیز امسال برای اولین بار با همین رویکرد و با اجرای نمایش‌های زنده و پرده‌خوانی کودکان را با امام زمان آشنا کرد.

وی با بیان اینکه ۱۰ استاد استانی و ۳ استاد کشوری برای برگزاری جشن‌ها ما را یاری کردند، گفت: قصد داریم در مناسبت‌های آینده نیز نشست‌های تخصصی و نمایشگاه را داشته باشیم تا بتوانیم در قالب هنر امام زمان (عج) را به کودکان بشناسانیم.

حجت‌الاسلام کریمی ادامه داد: در استان ۱۶۰ مسجدی که به نام امام زمان (عج) و القاب مبارک حضرت مهدی (عج) هستند شناسایی شدند و یک دوره آموزشی دو روزه درباره نحوه برگزاری جشن‌های نیمه شعبان برای اعضای هیئت‌های امنای این مساجد برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار