مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: تعداد صد نهالستان وابسته به بخش خصوصی در استان فعالیت دارند.

سید محمد تقی سجادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان می‌گوید: علاوه بر فعالیت نهالستان‌های خصوصی، ۱۴ نهالستان دولتی در استان وجود دارد که با پشتیبانی این مراکز، ظرفیت تولید استان سالانه به ۷۰ میلیون اصله نهال رسیده است.

او با بیان اینکه امسال هفته منابع طبیعی با پویش تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در استان آغاز شده است، افزود: به دلیل ظرفیت مناسب استان در تولید نهال، خوزستان نقش تاثیرگذاری در بهبود عملکرد این‌پویش ملی خواهد داشت.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان  کاشت نهال در فرهنگ مردم خوزستان را دارای تاریخی دیرینه دانست و ادامه داد: به واسطه وضعیت جوی طی فصل‌های مختلف، امکان کاشت گونه‌های مختلف گیاهی از جمله اکالیپتوس در استان وجود دارد.

آقای سجادی  تعداد نهال‌های موجود در نهاستان‌های شهرداری‌های استان را پنج میلیون اصله نهال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نهال‌های موجود در نهاستان‌های خصوصی استان خوزستان ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال برآورد می‌شود.

او افزود: تا قبل از پایان اسفند ماه ۴ میلیون و ۳۰۰ اصله نهال در بین شهروندان توزیع خواهیم شد.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان  ادامه داد: همچنین توزیع نهال به صورت عمومی در حدود یک میلیون و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال نیز در قالب طرح‌های زراعت چوب و سایر طرح‌های کشاورزی عرضه خواهد شد.

آقای سجادی گفت: با مشارکت صنایع و پتروشیمی‌ها بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال تفاهم نامه برای اجرای این پویش امضا شده تا خوزستان سرسبزی را ایجاد کنیم.

۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار