سنای فرانسه به لایحه افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال رأی مثبت داد.

نمایندگان سنای فرانسه به لایحه جنجال برانگیز افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال که تنش‌های زیادی را در این کشور ایجاد کرده است، رأی مثبت دادند.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی العربی، بیش از ۲۰۰ عضو سنا به این لایحه جنجال برانگیز در فرانسه رأی مثبت و ۱۱۵ عضو نیز رأی منفی دادند.

رای گیری در سنا پس از حداقل شش موج اعتراضات گسترده علیه اصلاحات بازنشستگی پیشنهادی دولت صورت گرفت. این قانون با وجود اعتراض‌ها و اعتصاب‌های گسترده کارگری در فرانسه در مخالفت با آن تصویب شد. بیش از سه میلیون نفر در خیابان‌های فرانسه تظاهرات می‌کنند و مرحله دوم اعتراضات را اعلام کرده اند.

این اولین پیروزی برای برنامه های اصلاحی بازنشستگی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور امانوئل ماکرون است که باعث اعتراضات و اعتصابات در سراسر کشور شده است. در راستای اعتراض به این قانون اعتصابات سراسری در فرانسه هفتمین روز خود را طی کرده است.

در ژانویه، الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه، پیش نویس اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی را که دولت قصد دارد در سال ۲۰۲۳ تصویب کند، رونمایی کرد. بر اساس این ابتکار، مقامات فرانسوی قصد دارند از اول سپتامبر ۲۰۲۳ به تدریج سن بازنشستگی را در این کشور سه ماه در سال افزایش دهند. ، تا سال ۲۰۳۰ سن بازنشستگی به ۶۴ سال می رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار