هم اکنون هزار و ۷۰ کانون مساجد روستایی در خراسان رضوی وجود دارد که بیشترین کانون های روستایی کشور را در این خصوص به خود اختصاص داده است.

حسن افکار رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در مشهد مقدس گفت: هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مسجد در خراسان رضوی وجود دارد که حدود هزار و ۸۵۰ کانون فرهنگی هنری در این مساجد فعال است.

او افزود: از این تعداد کانون فرهنگی هنری، ۷۸۰ کانون در شهرستان ها و بقیه در روستاهای استان خراسان رضوی فعال هستند که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این کانون‌ها فعالیت می کنند.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در این کانون ها هزار و ۲۰۰ کتابخانه، ۶۰۰ گروه سرود، ۲۵۰ گروه نمایشی و ۱۲ عرصه فرهنگی هنری فعالیت دارند.

افکار بیان کرد: یکی از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد تربیت هنرمند اسلامی با استفاده از ظرفیت های مساجد است که در این راستا برگزاری دوره‌ ‌های نویسندگی، سرود، تئاتر و نمایش برای بچه های مسجدی برنامه ریزی و اجرا می شود.

او تصریح کرد: ۲۰ کانون برگزیده مساجد در مشهد گرد هم آمده اند تا فعالیت های خود را برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان معرفی و تشریح بکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.