نفتکش صافر در سواحل یمن تخلیه می‌شود

سازمان ملل از امضای توافقی برای تخلیه نفتکش صافر در سواحل یمن به دلیل نگرانی درباره نشت نفت از آن خبر داد.

سازمان ملل اعلام کرد توافقنامه‌ای درباره تخلیه نفتکش صافر که نگرانی درباره نشت نفت از آن به علت جنگ و فرسودگی وجود داشت، امضا کرد. این سازمان تاکید کرد یک نفتکش بزرگ برای انتقال حدود یک میلیون بشکه نفت از نفتکش صافر، خریداری کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، اخیم اشتاینر مدیر برنامه توسعه سازمان ملل در این باره، گفت، توافقنامه‌ای امضا کردیم که خرید نفتکشی را تضمین می‌کند و به این صورت می‌توانیم به جامعه جهانی اعلام کنیم، عملیات نجات نفتکش صافر آغاز می‌شود. نفتکش خریداری شده هم اکنون در حال آماده شدن است تا امکان انتقال محموله به آن وجود داشته باشد. این کار ممکن است یک ماه طول بکشد و پس از آن، این نفتکش به طرف یمن حرکت خواهد کرد و انتقال نفت از صافر به این نفتکش را آغاز خواهیم کرد.

گفتنی است نفتکش صافر حامل بیش از یک میلیون بشکه نفت است که از پنج سال پیش در سواحل یمن لنگر انداخته است و به علت فرسودگی، احتمال نشت نفت از آن و وقوع فاجعه زیست محیطی وجود دارد.

آغاز فعالیت بندر الحدیده یمن

چند فروند کشتی تجاری برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ میلادی وارد بندر الحدیده یمن شد.

همزمان با دعوت سازمان ملل به پایان محاصره یمن، چند فروند کشتی تجاری حامل کالا در بندر الحدیده پهلو گرفت. مسئولان بندر الحدیده، از سرگیری فعالیت طبیعی این بندر را بعد از بیش از هفت سال، تایید کردند. مسئولان بندر الحدیده اعلام کردند این کشتی‌ها حامل مواد اولیه، فولاد، چوب و خودرو بود.

ائتلاف سعودی پیشتر فقط اجازه می‌داد کشتی‌های حامل سوخت و غذا وارد بندر الحدیده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار