تکمیل ۸۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج و زیارت استان قزوین

مدیر حج و زیارت استان قزوین از تکمیل ۸۰ درصدی ظرفیت حج تمتع سال ۱۴۰۲ در استان خبر داد.

بشیر سلیمی مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: سهمیه استان برای اعزام به حج تمتع ۱۴۰۲، یک هزار و ۱۰۵ نفر است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه محدودیت سنی برای ثبت نام اعزام به حج تمتع ۱۴۰۲ وجود ندارد، اظهار کرد: اولویت نخست (مشمولان تشرف) افرادی هستند که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، اما به دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند.

سلیمی تصریح کرد: همچنین اولویت دوم همه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ بیست و نهم اسفند ۱۳۸۵ هستند و در صورت تکمیل نشدن ظرفیت‌ها از اولویت‌های دیگر براساس اعلام سازمان ثبت نام خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: این تعداد زائران در قالب هفت کاروان برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که یک کاروان از تاکستان و مابقی از قزوین است.

وی هزینه تمام شده برای اعزام یک زائر به مکه مکرمه و مدینه منوره در حج تمتع ۱۴۰۲ را در مجموع به طور میانگین ۱۲۴ تا ۱۳۴ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: هزینه حج برای مشمولان متفاوت بوده و برخی از متقاضیان افرادی هستند که هزینه سفر را در سال ۹۹ پرداخت کردند که بر اساس گروه قیمتی کاروان انتخابی، باید مبالغی را بپردازند.

سلیمی اضافه کرد: همچنین دسته دوم نیز متقاضیان جدید هستند که با شرایط جدید و میزان ارز تخصیص یافته برای حج ۱۴۰۲ باید هزینه این سفر را بپردازند که ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان متغیر است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام حج تمتع به صورت الکترونیکی است و زائرین می‌توانند با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و یا اینکه به دفاتر حج و زیارت استان مراجعه داشته باشند.

سلیمی یاد آور شد: ثبت نام متقاضیان حج ۱۴۰۲ از ۱۰ اسفند ماه آغاز و تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار