سرهنگ جوانبخت گفت: در ساعت ۲۳:۵۲ شب گذشته در مسیر بزرگراه کاظمی به جنوب قبل از آزادگان عابر پیاده ۵۵ سالهای اقدام به عبور عرضی از این مسیر مینماید.
وی بیان داشت: این عبور در حالی روی داد که دقیقا پل عابر پیاده بالای سر این فرد بوده است و چرایی این حرکت و عبور از عرض بزرگراهی که در روز هم عبور از این بزرگراه با دشواریهای بسیار همراه است جای سوال دارد؟
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:چطور یک فرد در ذهن خود عبور از عرض بزرگراه را آنهم در آن موقع شب و با توجه به کمبود دید خودروها و با این حجم تردد و خطوط زیاد عبوری خطور داده است؟
سرهنگ جوانبخت افزود: راجع به درک و رفتار عابرین پیاده در این خصوص که چرا از عرض بزرگراهها به این شکل عبور میکنند میبایست از رفتار شناسان و کارشناسانی که در مورد رفتارهای انسان تحلیل میکنند خواست که اینگونه رفتارها را بررسی نمایند.
وی گفت: وقتی نگاه میکنیم در مییابیم که افراد با سنین، تحصیلات و سطح فرهنگهای مختلف به جای تردد از پلهای عابر پیاده از عرض بزگراه عبور میکنند و در اینجا باید بگوییم که پلیس نیاز عابرین را در نظر گرفته و در جای مشخص شده پل عابر پیاده را با هماهنگیهایی که صورت داده نصب کرده است، ولی وقتی عابرین پیاده پل را انتخاب نمیکنند و تردد عرضی داشته و با دویدن وارد بزرگراه میشوند جای سوال بسیار دارد.
سرهنگ جوانبخت بیان داشت: واقعا با برخی از عابرین پیاده که واقعا درکی از خطر ندارند و اینگونه خطرات را انتخاب میکنند چه باید کرد چرا که باعث بروز اینگونه حوادث در سطح معابر میشوند و شب گذشته نیز در این حادثه خودرویی با این عابر پیاده برخورد و باعث فوت وی شده است که یقینا در اینگونه تصادفات که در محورهای بزرگراهی به این شکل و در محدود ۵۰ تا ۱۵۰ متری پلهای عابر پیاده روی میدهد به عابر پیاده سهم تقصیر داده خواهد شد.