رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: علیرغم وجود پل عابر پیاده باز هم شاهد عبور عابر از عرض بزرگراه آزادگان بودیم.

سرهنگ جوانبخت گفت: در ساعت ۲۳:۵۲ شب گذشته در مسیر بزرگراه کاظمی به جنوب قبل از آزادگان عابر پیاده ۵۵ ساله‌ای اقدام به عبور عرضی از این مسیر می‌نماید.

وی بیان داشت: این عبور در حالی روی داد که دقیقا پل عابر پیاده بالای سر این فرد بوده است و چرایی این حرکت و عبور از عرض بزرگراهی که در روز هم عبور از این بزرگراه با دشواری‌های بسیار همراه است جای سوال دارد؟

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:چطور یک فرد در ذهن خود عبور از عرض بزرگراه را آنهم در آن موقع شب و با توجه به کمبود دید خودرو‌ها و با این حجم تردد و خطوط زیاد عبوری خطور داده است؟

سرهنگ جوانبخت افزود: راجع به درک و رفتار عابرین پیاده در این خصوص که چرا از عرض بزرگراه‌ها به این شکل عبور می‌کنند می‌بایست از رفتار شناسان و کارشناسانی که در مورد رفتار‌های انسان تحلیل می‌کنند خواست که اینگونه رفتار‌ها را بررسی نمایند.

وی گفت: وقتی نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که افراد با سنین، تحصیلات و سطح فرهنگ‌های مختلف به جای تردد از پل‌های عابر پیاده از عرض بزگراه عبور می‌کنند و در اینجا باید بگوییم که پلیس نیاز عابرین را در نظر گرفته و در جای مشخص شده پل عابر پیاده را با هماهنگی‌هایی که صورت داده نصب کرده است، ولی وقتی عابرین پیاده پل را انتخاب نمی‌کنند و تردد عرضی داشته و با دویدن وارد بزرگراه می‌شوند جای سوال بسیار دارد.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: واقعا با برخی از عابرین پیاده که واقعا درکی از خطر ندارند و اینگونه خطرات را انتخاب می‌کنند چه باید کرد چرا که باعث بروز اینگونه حوادث در سطح معابر می‌شوند و شب گذشته نیز در این حادثه خودرویی با این عابر پیاده برخورد و باعث فوت وی شده است که یقینا در اینگونه تصادفات که در محور‌های بزرگراهی به این شکل و در محدود ۵۰ تا ۱۵۰ متری پل‌های عابر پیاده روی می‌دهد به عابر پیاده سهم تقصیر داده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
فهمیدن که جان بی ارزشی دارند و این نیز یک گونه رهایی و حضور در دادگاه خدا میباشد
آخرین اخبار