ثبت بیشترین بارش‌های استان اردبیل در شهرستان‌های کوثر و خلخال

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بیشترین بارش‌های استان در شهرستان‌های کوثر و خلخال ثبت شده است.

سیاوش محمدی گفت: در روزهای پایانی هفته گذشته (چهارشنبه و پنجشنبه) شاهد بارش باران به میزان ۴۰ و ۳۶ میلیمتر در شهرستان‌های کوثر و خلخال بودیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به این که بارش‌ها در استان اردبیل از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۴۶.۲ درصد نسبت به دوره بلندمدت کاهش یافته است ،می گوید: از اول مهرماه تا هفتم اسفندماه میانگین بارش در استان به ۷۶ میلیمتر رسیده که نسبت به بلندمدت ۴۶.۲ درصد و نسبت به پارسال ۴۱.۱ درصد کاهش داشته است.

او همچنین گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا سه‌شنبه این هفته (۲۴ اسفند) شرایط جوی در بیشتر مناطق استان اردبیل پایدار بوده و آسمان استان غالباً صاف گاهی نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

محمدی می گوید: در این مدت با حاکمیت سامانه کم‌فشار سطح زمین، علاوه بر وزش بادهای جنوبی ، در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید دمای هوا بطور محسوس افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ، از عصر سه‌شنبه با نفوذ سامانه پرفشار سطح زمین و تغییر جریانات جوی ضمن وزش باد خزری (در مناطق شمالی و مرکزی استان با سرعت تند) آسمان استان بتدریج ابری شده و دمای هوا بطور نسبی کاهش خواهد یافت ، از این‌رو روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آسمان بیشتر مناطق استان نیمه‌ابری تا ابری بوده و ضمن تداوم هوای خنک در برخی مناطق بارش پراکنده باران نیز احتمال می‌رود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.