آقای وحیدکیا گفت: ۶ هزار دستگاه تاکسی فرسوده حدود ۵۰۰ دستگاه پیکان و از نوع کاربراتوری است که به علت مصرف بالای بنزین و آلایندگی بالا در اولویت نوسازی قرار داشته و از رده خارج میشوند.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال پیگیر خرید تاکسی جدید برای نوسازی ناوگان هستیم، اظهار کرد: دولت هیچکدام از خودروها را برای تاکسی تایید نمیکرد و در نهایت در دی ماه امسال سمند سورن پلاس را تایید کرد که با پیگیری مدیران ارشد استان آذربایجان شرقی و اخذ تاییدیه لازم یک هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی در تبریز برای نوسازی ثبت نام شد در حالی که مجموع ثبت نام شده برای نوسازی تاکسیهای کل شهرهای ایران ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: برای نوسازی تاکسیهای درون شهری لایحهای به شورای اسلامی تبریز برای پرداخت وام کم بهره ۱۲۰ میلیون تومانی با چهار درصد کارمزد ارائه و مصوب شد.
آقای وحیدکیا ادامه داد: علاوه بر این تسهیلات ۵۰ میلیون تومان نیز از صندوق محیط زیست برای این منظور اختصاص یافت و ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان نیز از بابت اسقاط خودرو به دارندگان تاکسیها پرداخت میشود و در نهایت با ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان آورده شخصی میتوان تاکسی فرسوده را نوسازی کرد.
وی با اشاره به اینکه ۲ هزار دستگاه تاکسی در ماههای آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی میشود، یادآور شد: از این تعداد ۲۰۰ دستگاه تحویل سازمان تاکسیرانی شده و در حال خدمات رسانی در سطح شهر هستند.