مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۱۶۵ هزار نفر در استان عضو این صندوق بیمه اجتماعی شدند و از این لحاظ در رتبه ۱۲ کشور قرار داریم.

سیروس محمودیان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون در استان حدود ۶ هزار نفر حقوق ماهیانه از این صندوق دریافت می‌کنند که سه هزار و ۹۰۰ نفر خانواده‌های متوفیان، ۲ هزار نفر بازنشستگان و یک هزار و ۷۰۰ نفر از کار افتاده هستند.

وی اضافه کرد: در بین شهرستان‌های آذبایجان‌غربی، بوکان با بیشترین بیمه شده جدید رتبه نخست استان و پس از آن شهرستان‌های مهاباد، خوی و ارومیه قرار دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی ادامه داد: دولت در تلاش است تا تیر سال آینده یک میلیون نفر در کشور که فاقد بیمه هستند، به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درآیند، که از این تعداد، ۴۳ هزار نفر سهم آذربایجان غربی است.

محمودیان با بیان اینکه مجرد یا متاهل بودن ملاک بیمه‌شدن در این صندوق نیست، افزود: این صندوق همه خدمات بیمه‌ای سایر صندوق‌ها را ازجمله بازنشستگی با حداقل ۱۵ سال، از کارافتادگی دائم ناشی از کار و غیرکار با حداقل یکسال سابقه، مزایای فوت برای بازماندگان بیمه‌شده و نقل و انتقال سابقه با سازمان تامین اجتماعی را انجام می‌دهد.

به گفته وی، تمامی افراد فاقد بیمه ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند عضو این صندوق شده و از یارانه دولتی هم که برای اعضای این صندوق در نظر گرفته می‌شود، برخوردار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.