وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان ظرفیت بندر شهید رجایی با انجام طرج توسعه از ۶.۳ میلیون تن به ۷.۸ میلیون تن افزایش خواهد یافت‌.

مهرداد بذرپاش گفت:استان هرمزگان جزء راهبردی ترین استان ها در تکمیل زنجیره حمل ونقل کشور است که با داشتن بیش از ۲هزار کیلومتر ساحل بيشترين تاثیر را از اقتصاد دریا محور این استان دارا است.

به گفته او، برنامه های مختلف ۱۴ بندر تجاری وجود دارد و امروز  بندر خمیر که با درخواست مردم به بهره برداری رسید چرا که پیش از این  بسیاری از لنج ها  که می خواستند در این بندر پهلو بگیرند  به گل می نشستند و امکان تخلیه و بارگیری کالا ها وجود نداشت و این بندر به طور رسمی به بهره برداری رسید.

 وزیر راه وشهرسازی گفت: طرح توسعه بندر شهید رجایی هم از دیگر برنامه ها بود که امروز ظرفیت این بندر از  ۶.۳  میلیون کانتینر به ۷.۸ میلیون تن افزایش داده  شد. همچنین تخلیه دو فروند مکنده غلات بود که ظرفیت آن به ۶۰۰ تن بر ساعت ظرفتی تخلیه کشتی ها بسیار افزایش چشم گیری پیدا می کند همچنین برج کنترل هم در این بندر به بهره برداری رسید.

او می گوید:در حوزه راه های روستایی هم امروز شاهد افتتاح وبهره برداری از چندین پروژه بودیم  به طوری که طرح سواحل جنوب کشور را داشته ایم به طوری که ۱۸۵۰ کیلومتر از مرز شلمچه آغاز شده و به بندر گوادر می رسد و ۴ استان خوزستان بوشهر هرمزگان و سیستان و بلوچستان را در برمی‌گیرد و یکی از اصلی ترین برنامه های ما تکمیل این کریدور سواحل جنوبی کشور بود که هفته گذشته ۲۵ کیلومتر در بوشهر به بهره‌برداری رسیدو امروز هم  در هرمزگان ۲۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و هفته آینده هم ۵۰ کیلومتر در سیستان و بلوچستان افتتاح می شودو تا پایان دولت کریدور جنوبی کشور که در حاشیه ساحل جنوبی کشور قرار دار د تکمیل کنیم نقش قابل توجهی در اقتصاد دریا محور خواهد داشت.

وزیر راه وشهرسازی گفت: امروز ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری به بهره برداری رسید که بخش زیادی از آن شامل روکش آسفالت و بهسازی راه های روستایی و اصلی و رفع ۳۵ نقطه حادثه خیز بوده است.سال گذشته ۳.۵ میلیون مسافر آمده است و حداکثر ایمنی را در این مسیر ایجاد کنیم.

بذرپاش گفت: ۸۰۰ واحد مسکن مهر هم  امروز به بهره برداری رسید و شروع عملیات اجرایی چندین پروژه بندری هم داریم و خبرهای خوبی در حوزه اقتصاد دریا محور خواهیم داشت. 

او گفت: راه آهن رشت به بندر عباس که حدود ۶۰ درصد این پروژه دو خطه شده و ۴۰ درصد آن باقی مانده را تکمیل خواهیم کرد و همچنین راه آهن رشت به آستارا هم  عملیات اجرایی آن طراحی شده که با تکمیل این پروژه کریدور شمال به جنوب تکمیل و با تکمیل کریدور ریلی زنجیره حمل ونقل ترکیبی کامل می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار