مراسم نیمه شعبان و گرامیداشت آغاز عملیات بدر در صدا و سیما

مراسم جشن نیمه شعبان و گرامیداشت سالروز عملیات بدر در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار شد.

رضایی مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ابتدای این مراسم به نهادسازی دین مبین اسلام در بدو ظهور گفت: اسلام با ایجاد نهادسازی اجتماعی در جامعه برای تثبیت دین تلاش کرد که ابتکار عمل به دست پیامبر اکرم اسلام حضرت محمد (ص) بوده است و این نهادسازی از مسجد شروع شد.

او  در ادامه سخنان خود افزود:انقلاب اسلامی هم با همان منش و روش پیامبر اسلام نهاد‌هایی از جمله جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و بسیج را ایجاد کرد. امروز وقتی تاریج تمامی جوامع بشری را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که بدون ایجاد نهاد اجتماعی و بدون ایجاد ساختار هیچ تمدنی قوام و دوام داشته باشد. در طول تاریخ تمدن‌هایی زیادی داشته ایم که از بین رفته اند، ولی تنها تمدن‌هایی به جا مانده اند که توانسته اند نهاد‌هایی متناسب با اعتقاد و خط فکری خود ایجاد و تثبیت کند.

او  افزود:یکی از هنر‌های امام راحل (ره) ایجاد ساختار‌هایی متناسب با خط فکری اسلام و انقلاب بود، اولین ساختار و نهاد هم نهاد ولایت فقیه بود که امام قبل از پیروزی انقلاب از نظر فکری و نظری این موضوع را نهادینه کرده بودند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ادامه گفت: بعد از انقلاب هم اولین نهاد تاسیس شده کمیته انقلاب اسلامی بود. در زمان جنگ هم بسیج مستضعفین ایجاد شد که هدف از ایجاد آن فقط جبهه و جنگ نبود. بلکه اساس آن مردمی شدن و حضور آحاد ملت در عرصه‌های مختلف بود. فلسفه بسیج مشارکت مردم در امور جاری کشور است که یکی از آن‌ها جنگ بود.

رضایی در ادامه گفت: در دنیای امروز ما شاهد جنگ‌های ترکیبی هستیم، اگر در گذشته توپ خانه‌ها آتش افروزی می‌کردند امروزه رسانه‌ها همان کار آتش در جنگ‌ها را بر عهده دارند. امروزه بسیج در حوزه رسانه باید به حدی حضور پر رنگ و مداون داشته باشد که نقش رسانه‌ای خود را به خوبی ایفا کند اگر در این مورد غفلت شود یعنی بسیج به وظیفه خود عمل نکرده است.

او  گفت: امروزه در فضای مجازی با مخاطب رو برونیستیم بلکه با "کاربر" مواجه هستیم که این کاربر هم تاثیر پذیر و هم تاثیرگذار است.

در ادامه این مراسم سردارعباسقلی زاده فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص بسیج که گفته بودند تمام مشکلات کشور به دست توانمند بسیج مستضعفین حل شدنی است گفت: از ابتدای انقلاب شاهد حضور پر شور و قدرتمند بسیج در تمامی عرصه‌ها هستیم. هر جا کشور به مشکلی برخورده است، بسیج با تمامی توان وارد میدان شده و مشکلات را حل کرده است.

او  در ادامه افزود: بسیج شامل قشر خاصی نیست، بسیج متعلق به همه کسانی است که دلسوز انقلاب هستند. امروز ما بعد از ۴۴ سال پس از انقلاب با قدرت و اقتدار توانسته ایم اهداف انقلاب را محقق سازیم و رو به جلو حرکت کنیم.

سردار عباسقلی زاه با اشاره به پیشرفت‌های کشور در تمامی عرصه‌ها گفت: بدون اغراق و بزرگ نمایی در دنیا جزوه کشور‌های تزار اول در عرصه‌های نظامی هستیم. اگر در کشور مشکلی ایجاد شده و خلائی هست به دست خودمان ایجاد شده و درسایه اطاعت نکردن از فرامین و رهنمود‌های رهبری بوده است.

او در ادامه گفت: دشمن زمانی که می‌بیند کشور در مسیر پیشرفت و حرکت رو به جلو قرارگرفته است فتنه اخیر را طراحی و اجرایی کرد و وقتی دید از آن نتیجه نگرفت پروژه مسمومیت دانش آموزان معصوم را عملیاتی کرد که الحمدلله خنثی شد.

او  با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن علیه مردم و نظام گفت: مشکل اساسی ما نبود خودباوری و اعتماد به نفس است که اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی وظیفه سنگینی در این عرصه دارند. صدا و سیما و کانال‌های فضای مجازی باید بدون توقف برای روشنگری، تبیین مسائل و تفهیم حقانیت انقلاب اسلامی برای قاطبه مردم و دشمن شناسی و ععدما اطاعات از توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان انقلاب با تمام توان و امکانات وارد میدان شوند.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه افزود: ما باید طوری عمل کنیم کسانی که به حقانیت انقلاب شک دارند و یا افکارشان تحت تاثیر بمباران رسانه‌ای توسط معاندان نظام و انقلاب مسموم شده است، حق را از باطل تشخیص دهد.

سردار عباسقلی زاده با اشاره به وضعیت داخلی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیست گفت: شما اصحاب رسانه وضعیت اسرائیل را به خوبی رصد کرده و می‌بینید که وضعیت اسرائیل به چه شکلی درآمده. ولی بنگاه‌های رسانه‌ای دنیا با هیاهو و بوق و کرنا اجازه نمی‌دهند واقعیات و تصاویر به تمام نقاط دنیا مخابره شود و همچنین پیشرفت‌های کشور عزیزمان ایران به سمع و نظر مردم دنیا برسد.

او در پایان سخنان خود گفت: دشمنان قسم خورده این انقلاب رسما اعلام کرده اند اگر مقابل انقلاب اسلامی مقاومت نکنیم قطعا نابود خواهیم شد.

در پایان این مراسم از خبرنگاران افتخاری حوزه بسیج محلات تبریز که در ۲۲ بهمن فعالیت رسانه‌ای داشتند تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها: عملیات بدر ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.