معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی شهرداری از روز جمعه ۲۶ اسفندماه در شیراز افتتاح می‌شود، گفت: برای نوروز، با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان کار زیباسازی ورودی‌های شیراز انجام شده است.

غلامرضا غلامی با اشاره به آمادگی سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز برای جلوگیری از حوادث احتمالی در مراسم چهارشنبه‌سوری، گفت: این یک مراسم سنتی و مبتنی بر شادی بوده و از دیرباز هم در کشور برگزار می‌شده است.

او با بیان اینکه تلاش شهرداری شیراز معطوف به برگزاری مطلوب و بدون آسیب و حادثه این آئین قدیمی است، گفت: معتقدیم به این مراسم باید براساس اعتقادات مبتنی بر فرهنگ غنی ایرانی نگاه کرد؛ فرهنگی که در آن آسیب رساندن به دیگران و از بین بردن زندگی وجود نداشته و هر چه برای این موارد هزینه شود از جیب مردم است.

غلامی همچنین گفت: علاوه بر آتش نشانی، سازمان مدیریت پسماند نیز در حال جمع اوری مواد اشتعالزا و پاکسازی محیط و سازمان سیما و منظر شهری هم در حال هرس سرشاخه درختان است.

او  گفت: اگر دنبال مدینه فاضله هستیم باید این را دنبال کنیم و این تنها با بخش اجرایی شهرداری به تنها امکان پذیر نیست و نیازمند حضور مردم و همراهی آن‌ها در چارچوب قانون هستیم.

غلامی با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی شهرداری از روز جمعه ۲۶ اسفندماه در شیراز افتتاح می‌شود، گفت: برای نوروز، با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان کار زیباسازی ورودی‌های شیراز انجام شده است.

معاون شهرداری شیراز گفت: برای ایام نوروز، ۱۲ پارک و ۳ کمپ در شیراز برای اسکان مسافران آماده و تمهیدات لازم در این ارتباط اندیشیده شده است تا هموطنان در سفر به شیراز اوقات خوشی را سپری کنند.

غلامی با اشاره به اینکه نوروز سال گذشته نیرو‌های بسیج و آتش‌نشانان داوطلب جان ۴۳ مسافر نوروزی را که دچار گازگرفتگی شده بودند، نجاد دادند، گفت: امسال با توجه به همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان، انجام مراسم افطار را در مناطق یازده‌گانه شهرداری دنبال خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.