کارشناس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه از پرداخت کامل مطالبات کشاورزان خسارت‌دیده استان تا آخر سال خبر داد.

هوشنگ کریمی کارشناس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه مجموع غرامت تعیین شده برای کشاورزان استان در سال زراعی گذشته را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : تا پیش از این ۱۰۰ میلیارد تومان از این مطالبات پرداخت شده و تا پایان سال مابقی مطالبات به حساب کشاورزان خسارت دیده واریز خواهد شد.

وی افزود: البته ممکن است پرداخت مطالبات معدود کشاورزان خسارت دیده‌ای که احیانا مغایرت شماره حساب و یا مشکلات مرتبط با ارزیابی داشته باشند، به سال آینده موکول شود.

کارشناس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: سال زراعی گذشته در مجموع ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفته بود.

کریمی اشاره‌ای به فرآیند بیمه شدن اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جاری داشت و گفت: از ابتدای مهر تاکنون ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش بیمه رفته است.

کریمی با بیان اینکه کشاورزانی که کشت پاییزه در استان انجام داده‌اند تا پایان سال فرصت دارند اراضی خود را زیر پوشش بیمه ببرند، گفت: در صورت بسته شدن صندوق امکان بیمه کردن اراضی وجود ندارد.

کریمی اشاره‌ای به آغاز بیمه اراضی زیر کشت بهاره استان از فروردین ماه داشت و از کشاورزانی که کشت بهاره دارند، خواست حتما اراضی خود را بیمه کنند.

کریمی ادامه داد: بیمه اراضی کشاورزی امکان دریافت خسارت را در صورت بروز خشکسالی و دیگر حوادث غیرمترقبه برای کشاورزان مهیا کرده و از این طریق اطمینان خاطری برای کشاورزان به همراه خواهد داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.