بیرجند با ۳۸ المان به استقبال بهار می‌رود

شهردار بیر جند گفت:برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۳۸ المان را درسطح شهر خواهیم داشت.

شهردار بیرجند در نشست خبری  تشریح عملکرد یکساله و اقدامات شهرداری در آستانه سال نو بیرجند گفت: از ابتدای سال تاکنون باغ شهرداری به مساحت ۱۱هکتار با اعتبار ۳۰۰میلیارد ریال باهدف ارتقا سطح سرانه فضای سبز، میدان اجتماعات جهت برگزاری مراسمات ملی و مذهبی انجام شده است.

او با اشاره به اینکه در هفته گذشته با مالکین حاشیه میدان ابوذر توافق انجام سده تا املاک آنان به تملک شهرداری دربیاید افزود:این املاک در سال آینده تخریب خواهد شد و ۶۰میلیارد تومان هم برای این کار در نظرگرفته شده است که باعث توسعه باغ شهرداری خواهد بود.

بهترین گفت:همچنین بهسازی بوستان توحید بااجرای پیاده روی پارک به متراژ ۵۷۰۰متدمربع در جهت ارتقا بهداشت عمومی آغازشده که هزینه بهسازی پارک توحید بالغ بر۶میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال پیش بینی شده است.

شهردار بیرجند ادامه داد: تعداد پروانه‌های صادرشده ما بیش از ۳۵ درصد بوده که نشان دهنده افزایش و آینده پررونقی برای سرمایه گذاری در شهر است.

او بیان اینکه توافقاتی با صنوف آلاینده صورت گرفته است اظهار کرد: همچنین در حوزه سرمایه گذاری برای شهربازی و پارک آبی هم در حال بررسی و انعقاد قرارداد هستیم.

بهترین گفت: بهسازی بوستان الهیه، بوستان شهید احمدی روشن و مهرشهر احداث سرویس بهداشتی در بوستان ها، سردرب بازار، پارکنیک خیابان طالقانی، بازارچه صنایع دستی، راه اندازی خانه‌های محله، بهسازی اتوبوس‌های فرسوده، اختصاص اتوبوس به ناوگان حمل ونقل دورن شهری از دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری بوده است.

شهردار بیر جند گفت:برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۳۸ المان را درسطح شهر خواهیم داشت که تعداد ۱۴ المان را خرید کردیم و ۲۴ المان از منابع داخلی بوده و عملیات اجرایی نصب آنان از ۱۵ اسفند ماه آغاز شده است که ۲ المان مربوط به ماه رمضان است و ۱۰ دیوار نقاشی در سطح شهر داریم که ۹ مورد انجام و یک مورد هم در حال انجام است.

او در ادامه گفت:همچنین ۳۵ بنر با موضوع زندگینامه شهدا،۲۰بنر هم در خصوص پیام‌های اجتماعی نصب و انجام شده است.

بهترین عنوان کرد:امسال۳۰۰هزار گل فصلی در میادین آیلند‌ها و بوستان‌های سطح شهر کاشتیم که ۱۱برابر سال گذشته این کار زیادتر بوده و ۶۰۰۰پیاز لاله در میادین سطح شهر کاشته شدند.

شهردار بیرجند گفت:نورپردازی مبادین سطح شهراجرای فرش گل و رنگ آمیزی مبلمان پارکی، لوازم بازی کودکان از دیگر اقدامات برای نوروز خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار