معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی و موات داخل حریم استان اصفهان به بیت المال واگذار شد.

محمد کیانی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: امسال مطابق با برنامه تامین زمین و تحصیل اراضی، باید ۲۶۳ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم استان را تحصیل می‌کردیم که توانستیم ۶۰۰ هکتار را به نام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن سند بزنیم.


او افزود: ۹۵ هکتار نیز از اراضی ملی و موات داخل محدوده تعیین حریم شده که در مجموع معادل ۱۲۷ درصد برنامه پیش بینی شده است.


معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از پدیده زمین خواری است و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند ادامه داد: هزار و ۵۰۰ فقره اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در استان به اسناد تک برگ تبدیل شدند که این اقدام از وقوع جرایم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی شده است.


به گفته کیانی، در هزار و ۳۳۱ پرونده حقوقی امسال با صدور رای تعیین تکلیف و برای متصرفان اراضی دولتی به میزان ۱۱۳ قطعه پرونده تشکیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.