مدیر کل کمیته امداد کرمان به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری به اتفاق جمعی از اعضای شورای مدیران ستادی کمیته امداد با استاندار کرمان دیدار کردند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این دیدار، کمیته امداد را مجموعه ای پرخیر و برکت دانست که رسالت مهم رسیدگی و دستگیری از محرومان را به عهده دارد و گفت: باید اطلاع رسانی از اقدامات مهم و هزینه کرد‌هایی که این نهاد از محل صدقات و کمک‌های مردمی انجام می‌دهد، صورت گیرد.

او با بیان اینکه اطلاع رسانی باعث شفاف سازی می‌شود، تاکید کرد: کمیته امداد باید هزینه‌هایی که در حوزه درمان، مسکن و ... انجام می‌دهد را به اطلاع عموم برساند.

استاندار کرمان، همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان را یک ظرفیت مضاعف برای جذب کمک‌های مردمی دانست و در ادامه درباره توانمندسازی و اشتغال مددجویان کمیته امداد گفت: آموزش مهمترین رکن توانمندسازی است.

او با بیان اینکه بسته‌هایی برای تشویق به ازدواج در امداد وجود دارد که در کمتر دستگاهی دیده می‌شود، تصریح کرد: پیگیر جذب اعتبار برای درمان ناباروری هستیم.

 ناصر عسکری نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این دیدار گفت: ۱۱۸ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که ۱۱۱ هزار مورد از این خانوار‌ها مستمری بگیر هستند.

او بیان کرد: در راستای صیانت از خانواده و حمایت از زوجین، ۴هزارو۳۵۹ مورد پرداخت جهیزیه با اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان طی سال جاری از سوی این نهاد پرداخت شده که نسبت به پارسال افزایش داشته است.

عسکری نژاد از پرداخت ۱۶۱ میلیارد تومان وام ضروری به ۱۳ هزار نفر از مددجویان و اقشار نیازمند از طریق صندوق امداد ولایت طی امسال خبر داد و بیان کرد: ۲هزارو۵۰۰ زوج نابارور در مرکز نیکوکاری بشری ثبت نام کرده اند که به منظور حمایت از این زوج‌های نابارور یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی از منابع امداد به آن‌ها پرداخت شده است.

او ضمن قدردانی از همراهی و همکاری خوب استاندار کرمان با این نهاد، خواستار هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی استان با این نهاد به منظور محرومیت زدایی و کمک به محرومان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.