تالاب ارواح مازندران از دسته مکان‌های مخوفی است که سفر به آن خالی از هبجان و وحشت نیست.

دریاچه ارواح در میان جنگل انبوه پهن برگ با درختانی خشک شده‌ در درون آن که وحشت و ترس  را دوچندان می‌کند در منطقه ملا کلا، در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر از توابع نوشهر قرار دارد.

این تالاب شگفت انگیز  بیشتر اوقات مه گرفته است و خود را بین درخت‌های جنگل پنهان کرده است و  راه دسترسی به آن سخت و خطرناک است و در مسیر رسیدن به آن خطر گذر از جنگل و احتمال مواجه با حیوانات وحشی وجود دارد.

ترکیب درختان مرده و مه‌ای که بیشتر اوقات روی دریاچه رو گرفته و چشم انداز باتلاقی با صدای حیوانات وحشی وهم انگیز این تالاب با درختان بی شمار وگذشته‌های دور و شاید کمی ترسناک همگی باعث شده تا لقب دریاچه ارواح را به خود اختصاص دهد.

مکانی که هرگز نباید به آن سفر کرد/سفری با طعم وحشت+عکس

مردمی که امروزه اطراف این دریاچه زندگی می‌کنند، چیزی از ارواح ندیده اند، اما معتقدند ساکنین گذشته حتما اطلاعاتی داشته اند که این نام را برگزیدند.

تالاب ارواح با طول ۷۰۰ متر و عرض ۳۰۰ متر بسیار برای اغلب گردشگران داخلی و خارجی جذاب است، این تالاب زیبا به علت جای دادن صحنه‌های بی نظیر و زیبایی کمیاب، به عنوان میراث طبیعی ایران در مازندران به ثبت رسیده است.

مکانی که هرگز نباید به آن سفر کرد/سفری با طعم وحشت+عکس

یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های تالاب ارواح که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند، بقایای درختان قدیمی در وسط دریاچه و صدای حیوانات تالاب ارواح است، درختان کهنسالی که در وسط تالاب ارواح قرار گرفته اند به درختان مرده معروف اند که به ظاهر وحشتناک و بکر این تالاب کمک بیشتری می‌کنند.

مکانی که هرگز نباید به آن سفر کرد/سفری با طعم وحشت+عکس

پس اگر آماده سفری مهیج و ترسناک هستید این تالاب را فراموش نکنید.

ندافاضلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.